جشنواره های ارمنستان

جشنواره های ارمنستان ....

 

فستیوال شراب انگور و نوشیدنی های سنتی کشور ارمنستان

این جشنواره علاوه بر ابراساس داستان ها نخستین شخصی که در این دیار وارد شده است حصرت نوح است و همینطور نخستین کسی که دانه انگور سرخ را کاشته بوده است

نوشیدنی های دارای انگور در فرهنگ و اقتصاد ارامنی ها نقش مهمی را ایفا میکند و همچنین از معروفترین نوشیدنی های اروپاست .

در این جشنواره شما با طرز تهیه این نوشیدنی اشنا میشوید .

این جشنواره در تاریخ ۲-۳ اکتبر در وایوتس جور برگزار میگردد

فستیوال کباب ارمنستان

این جشنواره در فضایی صمیمی و سرسبز به نام اخاتالیا برگزار میشود . در این مراسم سراشپزهای ماهر و زبردست و تازه کار حدود ۴۰ نوع کباب اماده میکنند با موزیک . رقص های سنتی و محلی و اجرای نمایش همراه است .ینکه این  امکان  را ایجاد میکند که شما نوشیدنی های سنتی ارمنستان را امتحان کنید بلکه میتوانید با اداب و فرهنگ ارمنستان اشنا شوید

این جشنواره در تاریخ ۱۲ -۱۳ سپتامبر در اخاتالیا برگزار میشود.

فستیوال دلمه ارمنستان

این فستیوال صرفا جهت معرفی غذاهای ارمنی مخصوصا دلمه به توریست های کشور ارمنستان میباشد.در این جشنواره بیش از ۱۰ نوع دلمه توسط سراشپزان ماهر  ارایه میشود .کسانی که در این جشنواره حضور دارند میتوانند انواع دلمه را خریداری و مزه ان را تست کنند . در این جشنواره هم مانند اکثر جشنواره های ارمنستان رقص و موزیک محلی و اداب محلی به چشم میخورد .

این جشنواره در تاریخ ۱۶ می درسارداراپات برگزار میشود

فستیوال شاه توت و نوشیدنی های ارمنستان

در این جشنواره حضار میتوانند در عمل توت چیدن و مبدل کردن ان  به نوشیدنی همکاری کنند. این جشنواره این امکان را به شما میدهد که نوشیدنی را بنوشید که حاصل دسترنج خودتان است .این مراسم فقط مخصوص نوشیدنی هایی که با توت تهیه میشوند نیست بلکه شما میتوانید با انواع نوشیدنی های(ابمیوه. اب انگور) معروف و خوشمزه ارمنی اشنا شوید و انها را امتحان کنید .بازهم مانند اکثر جشنواره ها رقص . موزیک و غذا هم در این مراسم وجود دارد.

این جشنواره در تاریخ ۴ جولای در گوریس برگزار میشود

فستیوال فرش و قالیچه دستباف ارمنستان

در این جشنواره همه میتوانند فرش های خود را در معرض نمایش قرار دهند . همیچنین متوانند از فرش ها و اشیا سنتی ارمنستان خرید و دیدن کنند. این جشنواره در منطقه دلیجان برگزار میشود که دارای طبیعتی بی نظیر و چشمه های درمانی معدنی است .اما دلیل اصلی انتخاب این منطقه حضور پیش کسوتان فرش در این منطقه است .

این جشنواره در تاریخ ۱۵ اگست در دلیجان برگزار میشود.

فستیوال عسل و توت ها

در این جشنواره توت های مختلف و عسل و جود دارد.این مراسم هر سال در حدود ۲۸۰۰ الی ۳۰۰۰ نفر بازدید کننده دارد.و علاوه بر عسل و توت صنایع دستی هم وجود دارد .

فستیوال لباس های محلی

در این مراسم پر از رنگ های مختلف است زیرا  با لباس های سنتی و محلی ۱۵ نقطه ارمنستان روبه رو خواهید شد .این مراسم هم مانند سایر مراسم با موزیک و پایکوبی شو عروسکی و محیطی سنتی همراه است .

جشن اب(واداوار)

جشن اب یا وارداوار از یکی ازجشن های کهن ارمنستان است که همچنان به قوت خود باقی است . این مراسم ایین مسیحیت به حساب می اید لذا گذشته ان به برمیگردد به زمان قبل از مسیحیت.این مراسم کهن با. بانوی اب ایزد. . عشق و باروری.زیبایی ارتباط دارد.در این مراسم مردم ارامنه با مراسم خاصی گل هارا تقدیم میکنند. گل سرخ:وارد .وار : افزایش .

در این مراسم افراد با رده های سنی مختلف روی یکدیگر اب میریزند.این جشن در تاریخ ۲۱ سپتامبر در میدان جمهوری برگزار میشود.

تولد ایروان

در سالروز بنا شدن ایروان هر سال این مراسم زیبا با انبوه زیادی از مردم برگزار میشود . در این مراسم اهنگ و رقص های محلی .غرفه های اشیا سنتی و هنر دست و همچنین شعبده بازی به چشم میخورد.

فستیوال ابجو

 ۱ الی ۲ اگوست

هالووین

۳۱ اکتبر

فستیوال غذاهای شرقی ارمنستان

۲۱ اکتبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.