فرودگاه Zvartnots شهر ایروان

فرودگاه Zvartnots شهر ایروان


yerevanair

فرودگاه شهر ایروان، زوارتنوتس Zvartnots در سال 1961 به مرحله عملیاتی رسید و در یک توافقنامه بین دولت ارمنستان و شرکت آرژانتینی Corporacion America مدیریت فرودگاه را از تاریخ جون 2002 به مدت سی سال واگذار شد

yerevarhr yerevauku

در این مدت برای رسیدن به استاندارد های بین المللی اقداماتی از جمله تعمیر باند فرودگاه ، نصب سیستم جدید پذیرش مسافر ، سالن VIP ، آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما و ساخت ترمینال و سالن جدید مسافری به مساحت 52000 مترمربع انجام شد و با افزایش سیستم امنیتی و گیت کنترل و ساخت پارکینگ زیرزمینی با گنجایش بیش از هشتصد خودرو، به یک فرودگاه بین المللی در جنوب قفقاز مبدل کشت

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :
تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000

موبایل ارمنستان

موبایل ارمنستان

در ارمنستان سه تا اپراتور تلفن هست: ویواسل ، بیلاین و ارنج

vivacell orangelvl beeline

پیش شماره های خطوط موبایل ارمنستان

ویواسل 077 و 093 و 094 و 098                 بیلاین 091 و 096 و 099                      ارنج 055 و 095

قیمت سیم کارت ها بیشتر از 5 یا 6 هزار تومن نیست ، حتما از سر مرز یکی تهیه کنید و هیچگاه از اپراتور های ایران به صورت رومینگ استفاده نکنید چون خیلی گرونه ، با همین سیم کارت های ارمنی می تونید مقرون به صرفه با ایران و داخل ارمنستان تماس داشته باشید، البته یه کوچولو فوت کوزه گری داره ، برای تماس با ایران از کد های دستوری زیر استفاده کنید که با استفاده از دستورات هزینه مکالمه نسبت به شماره گیری معمولی خیلی ارزون تر می افته

VivaCell : 77 + Country Code + … OK
BeeLine : *88* Country Code + … OK

ویواسل : 77 + کدکشور + ادامه شماره و تماس
بیلاین : *88* + کدکشور + ادامه شماره و تماس

مثال: 09121111111
VivaCell: 7700989121111111

BeeLine: *88*00989121111111

کنترل اعتبار سیمکارت ویواسل *122#
کنترل اعتبار سیمکارت بیلاین *؟؟#

سیمکارت های ارمنستان داری اینترنت GPRS و اینترنت پرسرعت 3G و 4G می باشند که با استفاده از گوشی هایی که داری قابلیت اینترنت هستند و GSM Modem قابل استفاده می باشد
به منظور اطلاع از بسته های اینترنتی به وبسایت اپراتور مربوطه در لینک زیر مراجعه فرمایید

وبسایت اپراتور ویواسل                         وبسایت اپراتور ارنج                                وبسایت اپراتور بیلاین

اگه گوشی تون گوگل مپ یا برنامه ی نقشه رو موبایلتون دارید یا اینکه در هنگام سفر دوست دارید دسترسی به اینترنت داشته باشید، حتما یکی از بسته های اینترنتی ویواسل رو فعال کنید

سرویس خدمات اینترنتی

برای فعال شدن پرتال خطتون کلمه sms رو به شماره 111 بفرستید که در جواب ، یورز و پسوردی میده که می تونید کنترل سیمکارتون رو از اینترنت داشته باشید از اینترنت با استفاده از خطتون اس ام اس ارسال یا خطتون رو شار‍ژ کنید و کارهای دیگه
خطوط ارمنستان هم در ایران رومینگ میشن، کد های دستوری ویواسل به شرح زیر است

فعال سازی رومینگ *121*1#
فعال سازی رومینگ پیامک *121*2#
غیر فعال سازی رومینگ *121*3#
چک کردن وضعیت رومینگ *121*0#
چند کد دستوری دیگر برای ویواسل
برای ارسال درخواست تماس *127*شماره ویواسل مورد نظر#
کنترل اعتبار سیمکارت ویواسل *122#
نحوه شارژ ویواسل *123*کد شارژ#
شارژ کردن روی شماره دیگر *125*کدشارژ*شماره شارژ گیرنده#

کارت شارژ های به طورکلی 1000 و 2000 و 4500 و 7000 و 9500 و 18000 درامی می باشد

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :
تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000

راه اهن ارمنستان

راه اهن ارمنستان

راه آهن اصلی ارمنستان در خیابان تگران متس در نزدیکی ایستگاه مترو ساسونتی داوید قرار دارد.

ایستگاه راه آهن دوم ایروان در محله آرابکی قرار دارد.

زمان حرکت قطار در ایروان ارمنستان

مبدامقصدایستگاهروززمان عزیمت

زمان ورود

چارنتساوانآرابکیهر روز۰۹:۰۵۰۹:۳۸
آراکسایروانساسونتسی داویدهر روز۰۶:۳۰۰۸:۳۸
باتومیایروانساسونتسی داویدروزهای زوج۰۸:۳۰۱۷:۳۰
چارنتساوانایروانآرابکیهر روز۰۶:۵۵۰۸:۱۰
گیومریایروانساسونتسی داویدهر روز۱۶:۵۰۲۱:۴۰
هرازدانایروانآرابکیهر روز۰۶:۲۰۲۰:۱۰
هرازدانایروانآرابکیهر روز۱۷:۰۰۱۸:۵۰
سوانایروانآرابکیهر روز۱۶:۳۵۲۰:۰۵
شورجاایروانآرابکیهر روز۱۵:۳۰۲۰:۰۵
یراسخاوانایروانساسونتسی داویدهر روز۰۷:۰۰۰۹:۱۰
ایرواناراکسساسونتسی داویدهر روز۱۱:۳۰۱۲:۳۰
ایروانچارنتساوانآرابکیهر روز۱۹:۰۰۲۰:۱۵
ایروانگیومریساسونتسی داویدهر روز۰۸:۰۰۱۲:۳۰
ایروانهرازدانآرابکیهر روز۱۹:۰۰۲۰:۵۰
ایروانهرازدانآرابکیهر روز۰۸:۲۰۱۰:۱۰
ایروانسوانآرابکیهر روز۰۸:۴۵۱۱:۰۵
ایروانشورجاآرابکیهر روز۰۸:۴۵۱۲:۲۰
ایروانیراسخاوانساسونتسی داویدهر روز۱۶:۳۰

۱۸:۵۰

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :
تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000


آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

با توجه به قرار گرفتن کشور ارمنستان در شمال منطقهٔ معتدل و با توجه به ویژگی‌های خاص اقلیمی ارمنستان و پایین بودن میزان بارندگی در این کشور، ارمنستان دارای آب و هوای خشک و قاره‌ای است.

هوای ارمنستان ملایم است. در تابستانها از مناطق جنوبی (فلات ایران) توده هوای گرمی که از منطقه گرمسیری وزیدن می‌گیرد به فلات ارمنستان می‌رسد. در زمستانها هوای ارمنستان به شدت سرد می‌شود و فشار جو فزونی می‌گیرد. آسمان ارمنستان اغلب آفتابی است و میزان بارندگی در ارتفاعات به ویژه در ۲۰۰۰ و ۲۱۰۰ متری فزونی می‌گیرد. دمای هوا در ارمنستان به شدت تابع فصول سال است.

در دشت آرارات متوسط دما در ماه ژوئیه دمای ۲۵+ تا ۲۷+ درجه سانتی گراد و حداکثر آن ۴۲+ درجه سانتی گراد است. در ماه ژانویه دمای متوسط هوا ۵- تا ۷- و حداقل آن ۳۰- درجه سانتی گراد است. در مناطق کوهستانی میانه از جمله دریاچه سوان میانگین دمای هوا در تابستان ۱۸+ تا ۲۰+ و در زمستان ۸- تا ۱۲- درجه است. در اطراف دریاچه آرپا دمای هوا به ۴۶- نیز رسیده است. در جلگه آرارات ۲۵۰ روز از سال دما به صفر درجه نمی‌رسد. در مناطق کوهستانی شمار این روزها در سال ۱۵۰ تا ۲۰۰ و در ارتفاعات بسیار حدود ۳۰ تا ۵۰ روز است. میزان متوسط بارندگی در ارمنستان ۵۵۰ میلی‌متر است که در بهار و اوایل تابستان به حداکثر و در نیمه دوم تابستان و نیز زمستان به حداقل می‌رسد. متوسط روزهای آفتاب ارمنستان را طی سال ۲۷۰۰ ساعت نوشته‌اند.

آب و هوای ارمنستان در  زمستان

تغییرات آب و هوا در ارمنستان، بسیار زیاد و قابل ملاحظه است. زمستان چندان هم سرد نیست. متوسط درجه حرارت در زمستان در مناطق دشت منهای ۵ درجه سانتیگراد می‌باشد. در مناطق کوهستانی متوسط درجه حرارت به منهای ۱۲ درجه سانتیگراد نیز کاهش می‌یابد.

آب و هوای ارمنستان در تابستان

غیر از مناطقی که دارای ارتفاع بسیار زیاد هستند، در سایر مناطق تابستان بسیار آفتابی، گرم و طولانی است. میانگین درجه حرارت در تابستان در اکثر نقاط ارمنستان ۲۵ درجه سانتیگراد (۷۷ درجه فارنهایت) است. بعضی اوقات درجه حرارت در تابستان تا ۴۲ درجه سانتیگراد (۱۰۸ درجه فارنهایت) نیز افزایش می‌یابد.

میزان بارندگی در ارمنستان چندان قابل توجه نیست. میزان بارندگی در مناطق ۴۶۰۰ تا ۶۶۰۰ پا در طول سال به طور متوسط در حدود ۸۰۰ میلیمتر (حدود ۳۲ اینچ) است، در مناطق دشت و کم ارتفاع این میزان بین ۶ تا ۱۸ اینچ در سال کاهش می‌یابد.

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :
تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000


مربای گردو سوغات ارمنستان

مربای گردو یکی از معروف ترین سوغاتی های ارمنستان است. این مربا که در درون ظرف شیشه ای است، در سراسر کشور ارمنستان در بقالی ها و سوپرمارکت ها به فروش می رسد ولی بهترین و معروف ترین مکان ها برای خرید این محصول، دو روستای گارنی و گِغارت است.

این دو روستا در فاصله ای نه چندان دور از هم در استان کُتایک در شرق ارمنستان قرار دارند. مربای گردو سیاه رنگ بوده و شیرینی آن کمی از مرباهای دیگر بیشتر می ماند و می تواند آن را به صورت جداگانه، با چای و به ویژه به همراه کره خورد.

قیمت این مربا بسته به بزرگی و کوچکی ظرف آن و نیز کارخانه سازنده، متفاوت است ولی کمترین نرخ خرید هر ظرف آن ۱۰۰۰ درام معادل8900 تومان است.

چی لازم دارم:

اگر تمایل به تهیه این مربای خوشمزه در خانه دارید ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. البته پخت این نوع مربا بسیار سخت است و انتظار نداشته باشید که در اولین تجربه بتوانید یک مربای خوشمزه شبیه آنچه کارخانه های ارمنستان تهیه می کنند به دست آورید. موادی که برای پخت این مربا نیاز دارید به شرح زیر است:

شکر: ۱٫۵ کیلو

گردو: ۱ کیلو

هل کوبیده: ۱ قاشق سوپ خوری

آب: ۸ پیمانه

چه جوری درست میشه:

ابتدا گردوها را پوست می کنیم و با سوزن کلفت (لحاف دوزی) چهار طرف آن را سوراخ می کنیم، به طوری که سوزن از یک طرف گردو فرو رفته و از طرف دیگر خارج شود. سپس گردوها را در آب معمولی ریخته به مدت ۱۰ روز در جایی قرار می دهیم و هر روز آب آن را عوض می کنیم تا تلخی و سیاهی گردو خارج شود.

پس از ۱۰ روز گردوها را در آب آهک می ریزیم و بعد از ۱۲ ساعت از آب آهک درمی آوریم و سپس دو الی سه بار شسته و به مدت ۲۴ ساعت در آب سرد خیس می کنیم و چهار بار آب آن ار عوض می کنیم. در نیم کیلو شکر دو پیمانه آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا قوام بیابد، سپس گردوها را در آن ریخته پس از چند بار قل زدن به آن هل اضافه می کنیم.

بعد از ۵ دقیقه ظرف را از روی حرارت برداشته و مربا را بعد از اینکه سرد شد در ظرف شیشه ای دردار می ریزیم. این مربا بسیار تیره است، برای همین مابقی شکر را با شش پیمانه آب مخلوط کرده روی حرارت قرار می دهیم تا قوام بیاید. مایع به دست آمده شربت سفیدی است که باید آن را جداگانه آماده داشته باشید و هر گاه خواستید این مربا را سرو کنید، مقداری از آن را در کاسه بریزید و چند دانه از گردوی مربا شده را داخل آن بگذارید تا مقداری از تیرگی آن بکاهد.

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :
تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000