دیدنی های شانگهای

شهر شانگهای


شانگهای با قدمتی تاریخی در کشور چین در دهانه رودخانه YANGTZE واقع شده است. این شهر صنعتی، امروزه با ۵/۱۸ میلیون نفر جمعیت به عنوان یکی از بهترین شهرهای صنعتی جهان محسوب می‌شود. شانگهای یکی از کلان شهرهای جهان معاصر، از نظر فرهنگی و نژادی گونه‌های مختلف اقوام را در خود جای داده است. خصیصه رفتاری مدرنیسم و سنتی حتی چینی‌ها را نیز در این منطقه دربر گرفته است. این شهر یکی از بزرگترین مراکز اصلی در زمینه بازرگانی و تجاری و یکی از بنادر مهم در آسیا و منطقه جنوب شرق محسوب می‌شود که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. برج مخابراتی شانگهای با ۴۶۸ متر ارتفاع یکی از چهار برج مرتفع جهان بعنوان سمبل و نماد شانگهای بشمار می‌آید.

در سه قسمت: ۱- سر، که به آن سفینه فضایی نیز می‌گویند. ۲- قسمت میانی که کروی شکل و داخل آن مغازه‌ها و رستوران‌های زیبا دایر می‌باشد. ۳- قسمت کف که فضای بسیار مناسب و دیدنی را برای بازدید کنندگان فراهم ساخته است، تشکیل شده است.
از دیگر مناطق دیدنی شانگهای می‌توان به SHESHAN ، جزیره CHONGMING ، DINGSHAN و منطقه SHENSHUNGANG اشاره کرد. شرق شناسان اروپایی و غربی سرزمین بهشتی شانگهای را به عنوان پاریس شرق نیز نام برده‌ان

مرکز خرید

شهر شانگهای به بهشت خرید یا پاریس شرق معروف است. بنابراین اگر شما به چین سفر می کنید بازدید و خرید از این شهر را از دست ندهید. زیرا خرید بخشی خاطره انگیز از جاذبه های این شهر است. مراکز خرید شانگهای به طور مشخص به چهار ناحیه یا خیابان تقسیم می شوند: 1- خیابان نانجینگ رود 2- نانجینگ رود شرقی 3- نانجینگ رود غربی 4- مراکز و خیابان های متفرقه خیابان نانجینگ رود (Nanjing Road از جمله مراکز درجه یک خرید در شانگهای و چین است. این شهر دارای مجموعه ای گسترده و متنوع از مغازه ها و فروشگاه ها از سالیان بسیار دور تا به امروز می باشد. از دیگر خیابان های معروف شانگهای  چین می توان به خیابان Huaihai اشاره کرد که کمتر از خیابان نانجینگ معروف نیست و به ظرافت و ریزه کاری معروف است. در این خیابان شعبه هایی از مارک های بین المللی وجود دارد. در این خیابان از دیدن مراکز خرید Parkson و مرکز خرید و مد Maison غافل نشوید که اعتبار این خیابان به مراکز یاد شده است. همچنین برای خرید لباس های ارزان قیمت به مراکز زیر حتما سری بزنید: فروشگاه های خیابان Hong Kong، مرکز خرید Dimei و Xiang Yang Road خیابان North Sichuan مرکزی است که کالاهای ارزان قیمت را به شما ارائه می کند و اولین انتخاب مردم شانگهای چین  است.

 

 زین تیان دی


اگر می خواهید حال و هوای شانگهای قدیم  چین را با قدر ی قدم زدن حس کنید حتما باید سری به پیاده روهای محله Shanghai Xin Tian Di بزنید این محله منطقه ای خاص و تک به علت ساختار آن است.این منطقه دارای دیوارهای قدیمی کاشیکاریها و خانه های قدیمی شانگهای به نام Shikumen است ضمن اینکه در فضای بیرون این منطقه شما شاهد دنیای متفاوت از نوع جدید شامل رستورانها, کافه ها,گالریها,بوتیکها و سایر مغازه ها هستید.زمانی که در این منطقه قدم می زنید شاهد شانگهای قرن 19 و 20 هستید.
منطقه Xin Tian به دو بخش مجزا تقسیم می شود:
1- بخش جنوبی یا جدید که شامل مغازه های جدید به همراه معماری ساختمانهای Shikumen است.
2- بخش شمالی یا ناحیه قدیمی که شامل ساختمانها با همان حال و هوای قدیمی خود است.

 

 

  

دی باند


این کنار گذر آبی به نام Zhongshan Dong Yi Lu نیز معروف است و یکی ااز اسکله های زیبا و از مظاهر شهر شانگهای چین است. این منطقه از پل Baidu تا شرق رودخانه Jinling ادامه می یابد و حدود 1.5 کیلومتر طول دارد. با قدم زدن در این منطقه ساحلی و اسکله ای می توانید در قسمت مقابل برج تلویزیونی معرف Oriental Pearl TV Tower و Jin Mao Tower را مشاهده کنید.این منطقه یکی از 10 مکان دیدنی شانگهای است که ارزش قدم زدن و دیدن را دارد.
مهم ترین و ارزشمند ترین مکان دیدنی این منطقه 52 پل در قسمت غربی آن است که دارای معماریهای مختلفی از جمله سبک گوتیک,باروک,رومی,کلاسیک و دوره رنسانس است.

 

 

 

معبد جاد بودا


در قسمت غربی شهر شانگهای معبد معروف و مقدس متعلق به بودائیها وجود دارد.در سال 1882معبدی قدیمی در این محل برای حفظ 2 مجسمه سنگی بودا وجود داشت که توسط راهبی تارک دنیا به نام Huigen به این محل آورده شده بود ساخته شد که بعدا در سال 1928 برای حفظ این مجسمه ها معبد جدیدی بر روی آن معبد قدیمی ساخته شد.این 2 مجسمه بودا نه تنها جزء آثار کم یاب و مقدس است بلکه جزء کارهای چینی زیبا نیز می باشد.
بودای نشسته دارای 190 سانتی متر قد است و بوسیله سنگهای قیمتی و زمرد پوشانده شده است.بودای دراز کشیده 96 سانتی متر طول دارد و به سمت راست خود دراز کشیده است بدین صورت که دست راست وی زیر سر و دست چپ بر روی پای چپ که این حالت را اصطلاحا "lucky repose" یا آرمیده خوش اقبال گویند.در این معبد بوداهای سنگی دیگری نیز وجود دارد که از اماکن دیگر به عنوان تبرک به این محل آورده شده است.

 

 

 

هپی والی


یک پارک موضوعی زیبا با جذالبتهای خاص برای تمام سنین و سلیقه ها است.این منطقه بزرگ و پهناور محلی است برای کشف موضوعات علمی,فنی,مهیج و سرگرم کننده است.این پارک در وسط منطقه تفریحی
Shanghai Sheshan National Holiday Resort ودر 40 کیلومتری غرب منطقه پایین شهر شانگهای واقع گردیده است .این منطقه مساحتی بالغ بر 863000 متر مربع را شامل می شود و دارای مناطق مختلفی ساحل آفتابی ,اوقات خوش,ساحل طوفانی,شهر معدن طلا,ساحل شانگهای و سایر قسمتهای گردشی و تفریحی است.

 

 

 

 

معبد لانگا پاگودا


این معبد در پارک Longhua و در جاده ای به همین نامواقع شده است و به علت مراسم خاصی که در آن انجام می شود دارای شهرت است.این معبد قدیمی ترین و بزرگترین عبادتگاه در شانگهای با 1700 سال سابقه و 20000 متر مربع مساحت است.مراسم مخصوص این معبد به نام Bell-Striking که یکی از 8 جاذبه جهانگردی این شهر است در 31 دسامبر هر سال اجرا می گردد.


 

 

باغ یا


از باغهای بسیار دیدنی که الان تبدیل به پارک ملی شده و در قسمت قدیمی شهر واقع شده است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

0037493027916

02154598000

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.