چرا تفلیس؟

چرا تفلیس؟

تفلیس، پایتخت جذاب و حیرت انگیز گرجستان ، بهشتی پنهان می باشد که لذیذ ترین غذا، مردمی خونگرم و مهمان نواز و طبیعتی بی نظیر به مسافران تور گرجستان ارائه می کند. بیایید یک سفر کوتاه به این شهر زیبا داشته باشیم .

1.موقعیت شهر تفلیس

تفلیس واقع در حاشیه رود مونت کاوری که با کوه ها احاطه شده، یکی از قدیمی ترین شهرک های دنیاست و باستان شناسان شواهدی مبنی بر سکونت انسان در قرون وسطی یافته اند که قدمت آن به 4000 سال پیش باز می گردد. این شهر ترکیب بی نظیری از شهر قدیم و معماری جدید می باشد. تاریخ این شهر واقع در جاده ابریشم، آن را به شهری متنوع از نظر نژادی تبدیل کرده است. اگر از سمت حمام های سولفوریک به سبک فارسی حرکت کنید و به شهر قدیمی بروید، کلیساهای گرجی و ارمنی، مساجد و ویرانه های معابد زرتشتی را خواهید دید.

شهر قدیمی تفلیس

شهر قدیمی تفلیس 

2.غذا

اگر خیلی نگران افزایش وزن خود هستید، تفلیس جای مناسبی برای رفتن نیست. هر وعده غذا مثل یک جشن است. مثلا نان پنیری محلی را بگیرید. یک نان پر از پنیر و تخم مرغ و کره که در نتیجه غذایی فوق العاده خوشمزه می شود. به این خوراک کاچاپوری گفته می شود. کوفته گوشت تند به نام خینخالی هم خیلی معروف است.اگر گوشتخوار هستید، شیشلیک یا کباب را انتخاب کنید.

کاچاپوری

کاچاپوری

3.حمام حرارتی

آبهای گرم تفلیس همواره نقش مهمی در این شهر ایفا کرده اند. وقتی این شهر مرکز مهمی در راه ابریشم بود، بازرگانان قبل از ورود به شهر، به این حمام ها می رفتند. اسم شهر تفلیس از کلمه گرجی “تبیلی” به معنی “گرما” گرفته شده است.

امروزه بیشتر این حمام ها در منطقه آباتوبانی قرار دارند. این حمام ها به سبک فارسی ساخته شده اند. یک حمام 15 دقیقه ای با کیسه کشیدن و ماساژ با یخ را تجربه کنید.

حمام های سولفور در تفلیس

حمام های سولفور در تفلیس

4.غار زیرزمینی

این یک غار بزرگ است که یک ساعت تا غرب تفلیس فاصله دارد. قدمت این غار بزرگ به 2 قرن قبل از میلاد بازمی گردد. کفش مناسب بپوشید تا بتوانید این غار را کشف کنید.

پترا گرجستان

پترا گرجستان

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :
تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.