دانستنی های مهم درباره تفلیس

دانستنی های مهم درباره تفلیس


از جمله نکاتی که دانستنشان پیش از سفر به شهر تفلیس جالب است، می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

زبان مردم تفلیس: گرجی

پول رایج در تفلیس: لاری گرجی، هر ۱ لاری حدودا ۱۳۳۷ تومان است.

اختلاف ساعت با ایران: ۳۰ دقیقه از ایران جلوتر است. 

جمعیت تفلیس: آخرین بار در سال ۲۰۱۱ سرشماری شده و میزان جمعیت این شهر ۱.۱۷۳ میلیون نفر می‌باشد. 

موقعیت اقتصادی: تفلیس مرکز تجاری کشور گرجستان است و از وضعیت اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است. منابع درآمد این شهر مواردی چون: صنعت، کشاورزی و گردشگری است. 

سوغات شهر: کانتاسی (جام نوشیدنی ساخته شده از شاخ)، چاقوهای دست ساز، پاپاکی : نوعی کلاه های پشمی بزرگ و منسوجات دست باف.

وضعیت بهداشت: از جمله مکان هایی با تجهیزات پزشکی استاندارد و دکترهای انگلیسی زبان می توان به CITO، IMSS و MediClub Georgia اشاره کرد. داروخانه های بسیاری در سطح شهر دیده می شود که اغلب با عنوان «Apotheka» تابلو دارند. یکی از داروخانه های زنجیره ای و ۲۴ ساعته شهر تفلیس Aversi می باشد که بیش از ۱۰۰ شعبه در شهر تفلیس دارد. استفاده از بیمه مسارفتی برای همه مسافران توصیه می شود. همچنین خوب است برخی از داروهای لازم را همراه خود ببرید، اما حتما پیش از سفر قانونی بودن ورود دارو ها را کنترل کنید. 

آب و غذا: در برخی منابع گفته شده که آب شهر تفلیس سالم نیست در حالی تجربه مسافران و گردشگرانی از نقاط مختلف دنیا که به مدت طولانی در این شهر بوده اند، خلاف این گفته است و مشکلی در سلامت ایشان ایجاد نشده است. در هر حال اگر نسبت به این قضیه حساسیت دارید، بهتر است ریسک نکیند و از آب جوشیده و معدنی استفاده کنید. آب جوشیده در بسیاری از مکان ها در دسترس است. شیر و لبنیات این شهر پاستوریزه و سالم اند. تنها از گوشت، ماهی و سبزیجاتی استفاده کنید که به خوبی پخته شده باشد و حتما پوست میوه ها را پیش از خوردن بگیرید. 

دیگر خطرات: باید نسبت به هپاتیت B واکسینه باشید. در شهر تفلیس امکان ابتلا به بیماری هاری وجود دارد. در صورتی که توسط سگی گاز گرفته شدید، بلافاصله دنبال درمان باشید. علاوه بر این اگر قصد دارید بیش از یک ماه در تفلیس بمانید، احتیاج به ارائه کارت عدم ابتلا به HIV دارید. در صورتی که این کارت را ندارید، مدارک و اسناد لازم را داشته باشید تا بتوانید به هنگام ورود آزمایش HIV بدهید. 


سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :
تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.