حمل و نقل داخل شهری ایروان ارمنستان

 

حمل و نقل داخل شهری ، شهر ایروان شامل چند دسته می شود: 

۱-تریل بوس های برقی ایروان

۲-مترو زیر زمینی ایروان

۳- اتوبوس و مینی بوس های ون ایروان

۴-تاکسی ایروان

 

تریل بوس های برقی ارمنستان :

این نوع از وسیله نقلیه حمل و نقل داخل شهری محدوده های خاصی از شهر ایروان را پوشش داده و حتی بعضی از اتوبوس های آن از زمان شوروی سابق باقی مانده که با تعمیرات و مرور زمان هنوز قابل استفاده می باشد ، کرایه این نوع وسیله نقلیه ۵۰ درام می باشد.

متروی زیر زمینی شهر ایروان ارمنستان:

این مترو که در دوران شوروی سابق ساخته شد ه است دارای ایستگاههای متعددی می باشد ، اما در مسیرهای محدود و خاص که شامل دو مسیر یکی برای رفت و دیگری برای برگشت می باشد . که ورودی آن برای هر نفر ۱۰۰ درام می باشد ، توضیح براینکه این مترو همانند متروهای دیگر کشورهای شوروی سابق می باشد حتی واگن های این قطار و زیرزمینی نیز ساخت ۵۰ سال پیش می باشد.

اتوبوس ها و مینی بوس های ارمنستان


این نوع سرویس حمل و نقل داخل شهری به صورتی می باشد که هر یک از این وسایل نقلیه دارای یک شماره خاص بوده و هرکدام مسیر خاصی از شهر عبور می کنند. کرایه برای هر نفر سوار و پیاده ۱۰۰درام می باشد.

 تاکســـی ارمنستان ایروان:


این وسیله حمل و نقل داخل شهری که اکثر توریستها در ارمنستان با آن در نحوه پرداخت کرایه دچار مشکل می شوند یکی دیگر از وسایل حمل و نقل داخل شهری می باشد. شما در هنگام سوار شدن تاکسی باید به چند نکته دقت کنید:

۱- پلاک زرد رنگ آن ، تمامی تاکسی های ارمنستان موظف به داشتن پلاک زرد رنگ می باشند.

۲- حتما داخل ماشین روی آینه یا بالای داشبورد ماشین باید یک کیلومتر شمار وجود داشته باشد ، که راننده موظف می باشد بعد از سوار شدن مسافر آن را صفر و سپس روشن کند. طریقه پرداخت کرایه هم به این صورت می باشد : کمتر از ۵ کیلومتر قیمت سوار و پیاده ۶۰۰ درام و بیشتر از ۵ کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۱۰۰ درام می باشد. و برای مسیرهای خارج از شهر یا فرودگاه نرخ ثابت از ۲۵۰۰ درام شروع می شود.
۳- تاکسی حتما باید آرم و شماره دفتر تاکسی و کد تاکسی که معمولا در کنار پنجره عقب می باشد ، داشته باشد. که اگر احیانا شما وسیله ای در تاکسی جا گذاشتید یا مشکلی به وجود آمد شما قادر به پیگیری از این طریق باشید.

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :
تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.