نکات دانستنی و ضروری برای سفر

نکات دانستنی و ضروری برای سفر



قبل از راه افتادن


فقط لوازم واقعاً ضروری برای سفرتان را بردارید. چمدان‌های زیاد و سنگین کارمندانِ امنیت پرواز را کلافه می‌کند هزینه ی بیشتری هم برای‌تان دارد.

برخی شرکت‌های هواپیمایی به شما اجازه می‌دهند غذای خودتان را همراه داشته باشید. خب اگر حساسیت‌های غذایی دارید، ضرر که ندارد یک اسنک یا ساندویچ خانگی برای خودتان بردارید و به هواپیما ببرید.

در فرودگاه

اگر می‌خواهید در فرودگاه اضطراب و نگرانی نداشته باشید، دست‌کم سه ساعت قبل از پرواز آنجا حاضر باشید. یا از شرکت هواپیمایی‌تان بپرسید بهترین زمان چقدر است. معمولاً برای پروازهای داخلی دو ساعت و برای پروازهای بین‌المللی سه ساعت قبل از پرواز توصیه‌ می‌شود. در ایران و برخی کشورهای دیگر، ممکن است بهتر باشد ٣ ساعت قبل از پرواز به فرودگاه برسید. به این ترتیب با خیال راحت و خاطری آسوده در هر صفی می‌خواهید بایستید. کنترل بلیت، امنیت پرواز، مهاجرت و باقی صف‌های طولانی. حتی کمی تأخیر در راه فرودگاه هم نباید برای‌تان نگرانی داشته باشد.

اما اگر دیر شد و احساس کردید ممکن است پرواز را از دست بدهید، حتما‍ً با یکی از کارمندانِ شرکت هواپیمایی یا گیتِ امنیت پرواز(security gate) صحبت کنید. اگر واقعاً خطر جاماندنتان از پرواز وجودداشته باشد، کارتان را سریع‌تر و خارج از نوبت انجام می‌دهند. اما اگر به آنها اطلاع ندهید، توجهی نمی‌کنند. اگر هنوز در راه هستید به بخش مسافرانِ جامانده late-passenger زنگ بزنید. هواپیما برای هیچ مسافری معطل نخواهدشد مگر این‌که او یکی از٥٠ نفری باشد که در راه تلفن کرده و در لیستِ تأخیری‌ها delayed flight قرارگرفته است.

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.