همه چیز درباره دریاچه سوان در ارمنستان

 سوان


دریاچه سوان - دریاچه سوان بزرگ ترین دریاچه ارمنستان است ویکی از مرتفع ترین دریاچه های جهان محسوب می شود. اسامی دیگر این دریاچه شامل گقارکونیک،دریای گقام،لیخنس(یونانی ولاتین)،گکچا(به ترکی به معنی دریاچه آبی) هستند. دریاچه سوان در استان گقارکونیک ، در قسمت مرکزی جمهوری ارمنستان قرار دارد.ارتفاع آن از سطح دریا1900 متر است.مساحت کل آن در حدود5000 کیلومتر مربع است.آن با 28 نهر ودریاچه سیراب می شود

فرودگاه سوان

شهر سوان فاقد فرودگاه می باشد و می بایست از طریق ایروان به شهر سوان سفر نمود. فاصله فرودگاه بین المللی ایروران تا شهر سوان تقریبا 65 کلیومتر می باشد.

تاریخچه سوان

نام سوان از ریشهٔ اورارتویی سیونا و به معنی سرزمین دریاچه‌ها گرفته شده است. حدود ۳۶ جویبار به دریاچه سوان می ریزند و تنها رودخانه ای که از سوان سرچشمه می گیرد رود هرازدان است. از گردشگاههای پیرامون سوان چشمه آب معدنی دیلیجان و شهرستانی به همین نام است. در یک روز بسیار سرد زمستانی که یکی از تهاجم های مکرر اعراب تهدید کننده و بسیار خطرناک شده بود ، مردم روستا با هم اقدام به عبور از دریاچه یخ زده سوان به سوی جزیره سواناک کردند. تمامی مردم عبور می کنند ، به کلیسا پناه می برند و برای نجات جان خود دعا می کنند. هنگامی که اعراب به دریاچه می رسند تصمیم می گیرند که از آن بگذرند . در حالی آنها از دریاچه یخ زده عبور می کرده اند یخ ها می شکنند و مهاجمان در آب غرق می شوند. مردم روستا باور دارند باور دارند که این یک مشیت الهی بوده است. دریاچه پر از جنازه های مشکی رنگ سربازان می شود و به همین دلیل آن را سوان می نامند ( قابل ذکر است که سو به ارمنی به معنای رنگ مشکی است ) .

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.