در ارمنستان چه کارهای جالبی را می توان انجام داد؟

در ارمنستان چه کارهای جالبی را می توان انجام داد؟

 زمانی که در حال تصمیم گیری برای انتخاب مقصد سفر هستید، مطمئنا ارمنستان اولین کشوری نیست که به ذهنتان برسد اما ما می خواهیم نظر شما را تغییر دهیم. در این مقاله موارد جالبی که در ارمنستان باید انجام دهید را مطرح می کنیم. امیدواریم بتوانیم نظر شما را تغییر دهیم.

1. کلیساهای زیبای باستانی و ویرانه های شگفت انگیز

همانطور که می دانید ارمنستان اولین کشوری است که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور خود پذیرفت.بسیاری از کلیساهای ساخته شده در آن زمان،بازسازی شده و در معرض دید گردشگران قرار گرفته است.برخی از این صومعه های باستانی مانند گغارد،ویراپ خور و تاتو بسیار چشمگیر و معروف هستند.


2. خوردن غذاهای خوشمزه ی محلی

غذاهای ارمنی بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. معروفترین آنها Morash (مرغ خرد شده مخلوط با نخود سبز) و Kyufta (گوشت گاو ،سوسیس دست ساز، غلات و قارچ سرخ کرده) می باشد که امتحان کردن آنها را به شما پیشنهاد می کنیم. ارمنی ها عاشق نان لواش هستند. نانی که با خمیر بسیار نازک پخته می شود. به همین دلیل معمولا زنان محلی به صورت دستی این نانها را تهیه و بسته بندی می کنند.




3. نوشیدن قهوه معروف ارمنی

تفاوت میان قهوه ی ارمنی و دیگر قهوه ها در روش آماده سازی آن نهفته است.ارمنی ها قهوه را می کوبند،سپس با آب بر روی حرارت قرار می دهند.زمانی که قهوه از خود فوم غلیظی تولید کند آماده ی نوشیدن است.این روشی است که در تمامی جاها یکسان است اما ارمنی ها رازهای پنهان خود را دارند.



4. کاوش در ایروان،شهر صورتی ارمنستان

ایروان به شهر صورتی معروف است زیرا در آن از سنگ بسیار استفاده شده و شهری سنگی است. ایروان شهرستان بسیار توسعه یافته با معماری مدرن، مراکز فرهنگی (خانه اپرا)، موزه ها و بناهای تاریخی است. به یاد داشته باشید که گشت و گذار در ایروان به تنهایی یک روز کامل را از شما خواهد گرفت.

 


5. لذت بردن از نمایش با شکوه دریاچه سوان و اطراف آن

کلمه "SE" در ارمنستان به معنی سیاه و سفید و "van” به معنای دریاچه است. از این رو، "سوان" در واقع به معنی دریاچه سیاه و سفید است. این دریاچه عظیم 5٪ از کل ارمنستان را پوشش می دهد و مهم ترین دریاچه برای ارامنه است.



6. استراحت و اسکی

در منطقه ی زیبای Tsaghkadzorمی توانید در ایستگاه های مختلف ، چوب اسکی یا اسنوبرد کرایه کنید و از اسکی لذت ببرید.هزینه ی آن بسیار ارزان بوده و حدود 5000 درام (12 $) به ازای هر نفر برای اجاره ی تجهیزات اسکی در طول یک روز است.

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.