اشتباهات فرهنگی در سفر‌های خارج از کشور

اشتباهات فرهنگی در سفر‌های خارج از کشور

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج افرادی که برای اولین بار به سفر‌های خارج از کشور می‌روند، این است که تصور می‌کنند که هنجار‌های فرهنگی کشور‌ها با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. این تصور کاملا اشتباه است زیرا با کوچکترین حرکت دست یا صورت، به فرهنگ مردمان بومی بی احترامی کرده و مورد خشم قرا می‌گیرید. 

شاید کم اهمیت و ساده به نظر برسد اما حتما قبل از سفر به کشور‌های خارجی، نسبت به فرهنگ و هنجارهای آنان، اطلاعاتی کسب کنید. هرچه نسبت به این قوانین آشناتر باشید، تعامل بهتری برقرار می‌کنید.



رعایت قوانین و آداب مربوط به انعام در مقصد

در آمریکای شمالی انعام دادن امری کاملا طبیعی است و دیده شده که در رستوران و کافه‌ها، کارکنان برای دریافت انعام سر میز شما می‌ایستند. انعام ندادن در این شرایط امری بی‌ادبانه و غیر قابل قبول است.
اما در برخی از نقاط جهان، انعام دادن نه تنها بی‌جا بلکه بی‌ادبانه هم هست. مثلا در ایتالیا،انعام را در فاکتور وارد و دریافت می‌کنند. اگر مبلغی جداگانه داده شود، نوعی توهین محسوب می‌شود.
در برخی از قسمت‌های چین و ژاپن نیز انعام دادن به کارکنان، وجهه‌ای زشت دارد هرچند در برخی از شهر‌های بزرگ انعام گرفتن از گردشگران، ایرادی ندارد. در نیوزیلند، انعام دادن مرسوم نیست اما اگر کسی به شما کمک کند، باید میلغی به آن پرداخت کنید.
همانطور که دیدید، رسم انعام دادن در هر مقصدی کاملا متفاوت است، پی بهترین راه این است که قبل از رفتن در مورد انعام دادن در مقصد به طور کامل تحقیق کنید.



مراقب نشانه‌های دست در خارج از کشور باشید

حتی ممکن است در آخرین لحظات سفر، حرکت ساده‌ی دست برای شما مشکل‌ساز شود. بسیاری از این حرکات غیر‌قابل پیش‌بینی هستند اما معنای آن می‌تواند سنگین باشد.
آداب و رسوم مربوط به دست در سراسر جهان کاملا متفاوت است. مثلا در بسیاری از کشور‌ها، نشان دادن شست به معنای تایید و "OK" است اما در برخی کشور‌های آسیایی از جمله ایران، این حرکت انگشت زشت و توهین‌آمیز است. نشانه‌های دست بسیار گسترده است و در هر جایی معنی مخصوص خود را دارد. بهتر است برای نشان دادن چیزی، به جای استفاده از یک انگشت از کل دست استفاده کنید تا سوء ‌تفاهمی ایجاد نشود. 




مردم محلی را لمس نکنید (مگر اینکه آنها را به خوبی بشناسید)

مردمان آمریکا، در کل به عنوان مردمانی مهربان شناخته می‌شوند که در صحبت زیاد از دست‌هایشان استفاده می‌کنند. در اروپا و سایر نقاط جهان، دست زدن به طور کلی برای دوستان و خانواده نزدیک است نه غریبه‌ها. آمریکایی از در آغوش کشیدن برای نشان دادن محبت استفاده می کنند اما این یک راه برای راحت تر دزدی کردن و قربانی شدن است. به همین دلیل است که در سایر نقاط جهان، در آغوش کشیدن مرسوم نیست. 

تفاوت‌ های فرهنگی و ناآگاهی از آنها، نباید تجربه‌ی سفر شما را به تجربه‌ای تلخ تبدیل کند.
به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از سفر تحقیقات لازم را انجام دهید.


سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.