موزه سرگئی پاراجانف ایروان ، اصلی ترین یادبود هنر سیما ارمنستان

موزه سرگئی پاراجانف ایروان ، اصلی ترین یادبود هنر سیما ارمنستان

به‌احتمال‌زیاد شما نیز از کسانی هستید که اسم سرگئی پاراجانف را به‌عنوان یک فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان معروف ارمنی شنیده‌اید و مطلع هستید که محل سکونت او در حال حاضر به یک موزه برای کارهای نمایش وی تبدیل شده است. سرگئی پاراجانف در 9 ژانویه سال 1924 در شهر تفلیس متولد شد و بعدها به کشور ارمنستان نقل مکان کرد و در محل کنونی موزه سکونت داشت.

موزه سرگئی پاراجانف ایروان

 موزه سرگئی پاراجانف در سال 1988 توسط دولت جمهوری ارمنستان در پایتخت این کشور یعنی ایروان به صورت دو ساختمان مرکزی تأسیس شد. یک بخش از آن به‌عنوان منزل شخصی و بخش دیگر آن به‌عنوان موزه در نظر گرفته شده است. این موزه به علت یک زلزله فاجعه بار در سال 1988 تعطیل شد و مجدداً در سال 1991 افتتاح شد.
جالب است بدانید که سرگئی پاراجانف هرگز در خانه و موزه جدید خود ساکن نشد. این موزه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین یادبودهای هنر سینما و اشعار پاراجانف در کشور ارمنستان شناخته می‌شود و در آن برخی از هنرهای پلاستیکی ساخته وی به نمایش گذاشته شده است.

موزه سرگئی پاراجانف ایروان

 موزه سرگئی پاراجانف شامل بیش از 600 اثر هنری است که بخش بزرگی از آنها در سال‌های 1988 و 1989 در موزه‌های هنرهای معاصر ارمنستان در ایروان به نمایش گذاشته شده است. پاراجانف به‌عنوان یکی از بزرگترین هنرمندان کشور ارمنستان شناخته می‌شود که اکثر آثار وی و همچنین کارهای اشتراکی وی با سایر کارگردانان دنیا در موزه سرگئی پاراجانف به نمایش گذاشته است و تعداد آنها به 250 عدد می‌رسد.

موزه سرگئی پاراجانف ایروان

کارهای هنری موجود در موزه سرگئی پاراجانف شامل کلاژها، نقاشی‌ها، عروسک‌ها و کارهای کلاسیک و همچنین هنرهای تزئینی با پلاستیک است که کارهای وی را با سایر هنرمندان جهان متمایز می‌کند. یکی از نقاط قوت کارهای پاراجانف به طراحی‌های فانتزی و بدیع آنها برمی‌گردد که در جهان هنر چندان شناخته شده نیستند.

استفاده از مواد و اشیاء مختلف باعث جذابیت و درخشندگی کارهای هنری سرگئی پاراجانف شده است و همین موضوع موزه سرگئی پاراجانف را به یکی از محبوب‌ترین موزه‌ها در ایروان تبدیل کرده است. طراحی ساختمان این موزه با استفاده از تلفیقی از هنر ارمنی و اروپایی طراحی شده است.

اگر قصد مسافرت به شهر ایروان و بازدید از موزه سرگئی پاراجانف را دارید باید خود را به مرکز شهر ایروان و خیابان دزوراقیوق برسانید و در آنجا می‌توانید ساختمان سنگی موزه را مشاهده کنید. این موزه در هفت روز هفته باز بوده و از ساعت 10 صبح تا 5 عصر پذیرای گردشگران و مسافران است.
سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.