منطقه کولومنسکویه مسکو ، موزه روباز روسیه

منطقه کولومنسکویه مسکو ، موزه روباز روسیه

کسانی که به تخت جمشید سفر کرده‌اند یا از نزدیک تپه هگمتانه همدان را دیده‌اند، به‌احتمال‌زیاد با واژه موزه روباز یا موزه طبیعی آشنا هستند و تأثیر شگفت‌انگیز آن را در معرفی تاریخ یک منطقه درک کرده‌اند. منطقه کولومنسکویه مسکو یکی از این موزه‌های طبیعی و روباز در کشور روسیه است که سازه‌ها و جاذبه‌های باستانی بسیاری دارد و توجه افراد بسیاری از کشور روسیه و گردشگران خارجی را به خود جلب کرده است.

کولومنسکویه مسکو

منطقه کولومنسکویه مسکو یک منطقه باستانی و سلطنتی است که در بخش جنوبی شهر مسکو واقع شده است. نام این منطقه از یک جاده قدیمی که به شهر کلومنا متصل می‌شد گرفته شده است. شاید بتوان این منطقه را یکی از قدیمی‌ترین مناطق کشور روسیه دانست و قدمت برخی از قسمت‌های آن به 2500 سال پیش برمی‌گردد.
 
اولین زمانی که توجه به سمت منطقه کولومنسکویه مسکو جلب شد به سال 1339 میلادی برمی‌گردد که با دوره شاهزاده بزرگ مسکو یعنی ایوان کالیتا مصادف بود. این منطقه از قرن 15 میلادی به عنوان محل اقامت تابستانی شاهزاده‌ها و تزارهای روسی انتخاب شد و مورد استفاده بسیاری از بزرگان سلطنتی این کشور قرار گرفته است.

کولومنسکویه مسکو

منطقه کولومنسکویه مسکو با توجه به اهمیتی که به آن داده می‌شد به سرعت به یکی از مکان‌های کشور روسیه با معماری غنی تبدیل شد و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این کشور در آن شکل گرفت. برجسته‌ترین جاذبه گردشگری موجود در این منطقه کلیسای آسمانی است که به عنوان یک بنای یادبود جهانی در فهرست یونسکو ثبت شده است. البته در کنار کلیسای آسمانی سه برج بزرگ دیگر احداث شده است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کنند: برج غول پیکر سنت جورج (سده شانزدهم)، برج آب (قرن 17) و غرفه شکار (قرن 19).
 
در سال 1923، منطقه کولومنسکویه مسکو از حالت کاربردی اولیه تغییر هویت داد و به یک موزه در هوای آزاد تبدیل شد و بسیاری از بناهای تاریخی چوبی کشور روسیه در آن گردآوری شد. این موضوع باعث شد که این منطقه از لحاظ باستان‌شناسی و معماری اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. در حال حاضر، سازه شمشیر از روستای Preobrazhenskoe، برج زندان براتسک از سیبری، دروازه برج نیکلاس- صومعه کارلیان از ساحل دریای سفید، خانه پیتر I از Arkhangelsk بخشی جدایی ناپذیر از منطقه کولومنسکویه مسکو هستند.
 
کولومنسکویه مسکو

منطقه کولومنسکویه مسکو بیش از دو هزار نقاشی روسی از قرن‌های 15 تا 17 میلادی، قطعاتی از چوب و سنگ کنده‌کاری و نمونه‌هایی از دکوراسیون سازه‌های از دست رفته مسکو و اشیای تاریخی دارد که گردشگران می‌توانند آنها را ببینند.

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.