پارک فورسایت تفلیس ، زیبا و چشم نواز


پارک فورسایت تفلیس ، زیبا و چشم نواز

پارک فورسایت تفلیس یکی از پارک‌های زیبا و بزرگ کشور گرجستان است که در وسعت 30 هکتار و در منطقه تاریخی ساوانا واقع شده است. این پارک یکی از 10 انتخاب اول مسافران کشور گرجستان می‌باشد و زیبایی آن چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.
 این پارک از ضلع شمالی به خیابان گاستون، از شرق به درایتون، از جنوب به خیابان پارک و از غرب به خیابان ویتاکر منتهی می‌شود. وسعت عظیم پارک فورسایت به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است و افراد با خصوصیات فیزیکی و روانی مختلف می‌توانند از این بخش‌های متنوع استفاده کنند.

پارک فورسایت تفلیس ، زیبا و چشم نواز

فضای پارک شامل مسیرهای پیاده‌روی، یک کافی‌شاپ، یک منطقه بازی کودکان، یک باغ معطر برای نابینا، یک چشمه بزرگ، زمین‌های تنیس، زمین‌های بسکتبال، مناطق فوتبال و فریزبی و زمین مناسبی برای باشگاه راگبی می‌شود. این قسمت‌های متنوع موجب می‌شود که هر ساله افراد زیادی راهی شهر ساوانا شده و به برگزاری مراسم‌های مختلف بپردازند. لازم به ذکر است که در گرجستان هر ساله کنسرت‌هایی در پارک فورسایت تفلیس برای کمک به عموم تدارک دیده می‌شود.

پارک فورسایت تفلیس ، زیبا و چشم نواز

پارک فورسایت در ابتدا و در دهه 1840 در مساحت 10 هکتار توسط ویلیام هاجسون ایجاد شد. در سال 1851، مساحت پارک توسعه یافته و نام آن به خاطر پادشاه گرجستان به نام جان فورسایت، تغییر کرد. در سال‌های بعد به‌مرورزمان قسمت‌های مختلفی به پارک افزوده شد و 20 هکتار دیگر توسط ژنرال جیمز اوگلوتورپ به آن اضافه شد.
در قسمت مرکزی پارک فورسایت یک مجسمه یادبود کنفدراسیون قرار داده شده است و به نشان یادبود مبارزه علیه فدراسیون و انقلاب گرجستان در این مکان تعبیه شده است. این یادبود توسط یک حصار حفاظتی احاطه شده است که بدین شیوه آن را از خرابکاری محافظت می‌کنند.
در انتهای شمالی پارک یک چشمه قرار دارد که از سال 1858 به پارک اضافه شده است. این چشمه یادآوری چشمه‌ای محلی در پاریس و کوکاکو در پرو است. الگوی شهرسازی پاریس بر اکثر شهرهای این کشور تأثیر گذاشته و حتی بافت پارک فورسایت را نیز تغییر داده است.

پارک فورسایت تفلیس ، زیبا و چشم نواز

فواره‌های انتزاعی دست ساز، خیابان‌های پهن با درختان بلند، فضای امن و ساکت، یادبودهای مختلف، زمین‌های ورزشی مختلف، گونه‌های مختلف درختان، نورپردازی زیبای شبانه و صدای پرندگان از دیگر مزیت‌های پارک فورسایت محسوب می‌شود. این قابلیت‌ها باعث می‌شود که مسافرانی که به کشور گرجستان مسافرت می‌کنند، بازدید و گشت و گذار در این پارک را در اولویت خود قرار دهند.
نزدیک بودن شهر ساوانا به منطقه ساحلی نیز منجر به افزایش مسافران این شهر و پارک فورسایت شده است و کسانی که از مناطق ساحلی دیدن می‌کنند، به دیدن این پارک بزرگ و مشهور نیز می‌روند.

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.