بهترین زمان برای سفر به گرجستان

بهترین زمان برای سفر


در مجموع گرجستان یک مقصد چهارفصل است. در واقع می‌توان گفت فصل پرگردشگر و کم‌گردشگر در مقایسه با دیگر کشورهای توریستی، در گرجستان وجود ندارد و در تمام طول سال می‌توان به این کشور دیدنی سفر کرد. این کشور با توجه به موقعیت و تنوع جغرافیایی که دارد، آب‌و‌هوای متفاوتی دارد که بیشتر نیمه گرمسیری است. در مجموع در هیچ کدام از ماه‌های سال محدودیتی برای سفر به گرجستان وجود ندارد.

اما اگر بخواهید بیشترین لذت را از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های این کشور ببرید، می‌توانید با توجه به فصل، زمان سفر خود را انتخاب کنید.

فصل بهار یعنی از ماه مارس تا مه، بهترین زمان برای سفر است. در این فصل، هوا زیاد گرم و خیلی سرد نیست. در ماه‌های آخر بهار احتمال بارندگی بیشتر است. بنابراین در کنار سایر لوازمی که می‌برید، چتر و بارانی را فراموش نکنید.

میانگین دمای هوای گرجستان در فصل تابستان یعنی از ژوئن تا آگوست، بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است. بیشتر تفرجگاه‌های گرجستان در این فصل پر از گردشگر هستند. فراموش نکنید که رطوبت هوا به خصوص در نواحی ساحلی بسیار زیاد است و شاید برای کسانی که به آب‌وهوای گرمسیری عادت ندارند، ناراحت‌کننده باشد.

گرجستان در فصل پاییز یعنی از ماه سپتامبر تا نوامبر بسیار زیبا و دیدنی است. درختان هزاررنگ، بارش باران و زمین‌های پوشیده‌از جنگل‌های قرمز و نارنجی از جذابیت‌های گرجستان در فصل پاییز هستند. برای سفر در فصل پاییز حتما بارانی و چتر همراه ببرید.

زمستان در گرجستان بسیار سرد است. یعنی از ماه دسامبر تا فوریه که دمای هوا بین ۲ تا ۶ درجه سانتی‌گراد است که شب‌ها این مقدار به زیر صفر هم می‌رسد. بارش برف در این فصل باعث می‌شود که گرجستان در زمستان مقصد مناسبی برای دوستداران ورزش‌های زمستانی و اسکی باشد.

سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :
تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.