غذاهای ارمنی

غذاهای ارمنی ،خاشلامای ارمنی فراتر از یک طعم

غذاهای ارمنی و لذت بردن از طعم آن…

خاشلاما

خاشلاما یکی از بهترین غذاهای ارمنی و سنتی ارمنستان است. ارمنستان از نظر فرهنگ غذایی و آشپزی یکی از قدیمی ترین کشورهای آسیا است. بسیاری از غذاهای ارمنی تا امروز نیز حفظ شده اند و یکی از آن ها خاشلاما است.

این غذا بسیار لذیذ و مقوی بوده و پخت ان نیز بسیار ساده است.

خاشلاما یکی بهترین غذاهای ارمنی که در رستوران ها سرو می شود .

خاشلاما در واقع سوپی غلیظ با مقدار کمی مایعات، گوشت و سبزیجات است. این غذا معمولا در اعیاد مذهبی مردم قفقاز طبخ می شود. در ارمنستان نیز در جشن های ملی و مراسمات شاد یا سوگواری ها خاشملا سرو می شود.

در ارمنستان خاشلاما به شکل های مختلفی طبخ می شود. در هر گوشه از این کشور دستورالعمل ها و رازهایی مخصوص در پخت خاشلاما بکار می رود.

علاوه براین در منابع مختلف ازمواد مختلفی مثل گوشت بره، گوساله یا مرغ برای پخت ان نام برده شده است.خاشلاما معمولا از گوشت و سبزیجات تازه تهیه می شود و غذایی کاملا سالم است .

با این حال اصول کلی اماده سازی خاشلاما یکی از غذاهای ارمنی یکسان و شامل استفاده از تکه های گوشت و سبزیجات است. گوشت پخته شده ترد بوده و سوپ سرشار از آب سبزیجات تازه و ادویه است. گوجه فرنگی، پیاز، هویج و سیب زمینی را نیز می توان به این غذا اضافه کرد.مساله ای که کمی بحث برانگیز است استفاده  از سیب زمینی در این غذا است.

خاشلاما یکی از جذابترین غذاهای ارمنی در کشور زیبای ارمنستان

 در برخی از دستورات پخت خاشلامای کلاسیک از سیب زمینی نیز استفاده شده در صورتی که سیب زمینی در قرن نوزدهم در قفقاز گسترش یافته است. پخت گوشت با استخوان در این غذا ضروری است چون باعث غلیظ و مقوی شدن سوپ شده و مزه سبزیجات را نیز بهتر می کند.در اکثر غذاهای ارمنی از سبزیجات ارگانیک استفاده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیستر به وب سایت ما مراجعه نمایید یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید . 

0037493027916
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.