نکاتی درباره سفر زمینی به ارمنستان

خرید بلیط اتوبوس ارمنستان


خرید بلیط اتوبوس ارمنستان راهی مناسب برای سفر بیاد ماندنی به سرزمین زیبایی ها ارمنستان 

سفر کردن به مکان های مختلف با وسایل نقلیه مختلف هر کدام لذت خود را دارند . سفر با هواپیما که بر فراز آسمان قرار می گیرد تا زیبایی های آسمان ها و ابرها را به تماشا بنشینید. سفر با کشتی و بر روی دریاها هستید تا عظمت و بزرگی خداوند را در پهنه آبهای نیلگون تماشا کنید و در آخر، سفر با قطار و ماشین امکان لذت بردن از مناطق و طبیعتی که از آن عبور میکنید را به شما می دهد.

سفر به ارمنستان با اتوبوس ، سفر طولانی مدت خواهد بود که به شما این امکان را می دهد تا در حین سفر از طبیعت بکر و زیبایی های مسیر لذت ببرید و سفری خوش را تجربه کنید. حال در این مقاله قصد داریم روش خرید بلیط اتوبوس ارمنستان را برای شما شرح دهیم.  و یا با آژانس مسافرتی سالی تیم تماس بگیرید.

برای خرید بلیط اتوبوس ارمنستان ، اگر شما در تهران یا اطراف تهران هستید و آمدن به تهران برای شما آسان تر است می توانید با مراجعه به ترمینال غرب (آزادی) تهران و با مراجعه به یکی از دو شرکت مساافربری به ارمنستان بلیط رفت و یا بلیط رفت و برگشت خریداری کنید.

برای خرید بلیط اتوبوس ارمنستان می توانید به ترمینال غرب یا ترمینال بیهقی و یا از طرق اینترنتی یا از طریق آژانس مسافرتی سالی تیم ارمنستان اقدام نمائید .

 قیمت بلیط اتوبوس از ایران به ارمنستان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان می باشد و قیمت بلیط برگشت یعنی از ارمنستان به ایران در حدود ۱۸۰ هزار تومان می باشد، اگر زمان برگشت شما از ارمنستان مشخص نیست می توانید بلیط برگشت بدون تاریخ بگیرید اما باید به خاطر داشته باشید که ۲ روز قبل از برگشت به ایران در ایروان این بلیط برگشت خود را قطعی کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

این دو شرکت همه روزه ساعت های ۱۲ و ۲ بعد از ظهر ماشین آمده حرکت برای ارمنستان دارند.  شما اگر در همین ۲ ساعت مورد نظر از ایران حرکت کنید در حدود ظهر به ایروان می رسید . (البته شایان ذکر است که قیمتهای فوق دقیق نیستند و ممکن است کمی بالاتر باشد) برای اطلاعات بیشتر می توانید با آژانس مسافرتی سالی تیم تماس حاصل فرمائید.

خرید بلیط اتوبوس ارمنستان از شرکت های واقع در ترمینال غرب تهران

  • یکی از شرکت های ترمینال غرب که  میتوان  خرید بلیط اتوبوس ارمنستان از آن انجام داد که هم در ساعت ۱۲ و هم در ساعت ۱۴ بعد از ظهر برای ایروان ارمنستان ماشین دارد. شرکت دیدار سیر گیتی است اتوبوس های این شرکت برای سفر به ارمنستان VIP بوده است که این ویژگی مسافرت را برای مسافران آسان می کند. هزینه بلیط رفت و برگشت در این شرکت ۳۶۰۰۰۰ تومان می باشد. همه اتوبوس های ایران به ایروان میدان جمهوری (هراپارک) به شرکت واساپورکان می روند و مسافران را پیاده می کنند برای قطعی کردن بلیط برگشت خود باید یک روز بعد از ورود به ایروان به این شرکت مراجعه کنید.
  • یکی از شرکت های مسافربری واقع در ترمینال غرب شرکت گیتی پیما می باشد که در تهران پایانه آزادی ورودی ۹ می باشد .

خرید بلیط اتوبوس ارمنستان از شرکت رویال سفر واقع در ترمینال بیهقی تهران

  • یکی از دیگر از شرکت های ترمینال بیهقی (آرژانتین) ترمینال رویال سفر ایرانیان است که همه روز ساعت ۱۱:۳۰ ظهر برای ایروان اتوبوس VIP دارد . برای خرید بلیط رفت و برگشت به ارمنستان از این شرکت باید مبلغ ۳۷۰۰۰۰ تومان بپردازید. در این شرکت هم مانند شرکت های دیگر برای قطعی کردن بلیط برگشت خود یک روز بعد از ورود به ایروان به میدان جمهوری (شرکت رویال سفر ایرانیان) مراجعه کنید و بلیط خود را قطعی کنید.

در هنگام تهیه و خرید بلیط اتوبوس ارمنستان نکات زیر را بیاد داشته باشید


  • هر نفر به اندازه یک کوله و چمدان می توانید بار مجانی به همراه داشته باشید برای بردن بار بیشتر باید مبلغی بین ۲۰هزار تا ۵۰ هزار تومان را بصورت توافقی پرداخت کنید.
  • حتما مراقب مدارک و پول خود باشید و برای اطمینان بیشتر آنها را در یک کیف کمری یا هر کیفی که فکر می کنید امنیت دارد ، نگهداری کنید.
  • از بردن قرص های کدئین دار و مسکن خودداری کنید زیرا با دیدن این قرص بازداشت شده و مدت محکومیت بهمراه داشتن قرص های اعتیادآور و روان گردان از ۶ تا ۲ سال زندانی می باشد.بنابراین هیچگونه داروی آرام بخش بدون نسخه ی دکتر و تاییدیه سفارت ارمنستان به همراه نداشته باشید چرا که اگر ضروری نیست می توانید همان دارو و یا مشابه آن را راحت وبدون نیاز به نسخه پزشک تهیه نمایید .

در هنگام سفر زمینی به ارمنستان سعی کنین تمام موارد مهم را رعایت نمائید تا از سفری زیبا لذت ببرید .

از بردن نوشیدنی های الکلی و غیر مجاز یا بطری های خالی آن جددا خودداری کنید و به صحبتهای دیگر همراهیان مبتنی بر بی مشکل بودن حمل اینگونه بطری ها یا مواد گوش نداده تا بتوانید با خاطره ای زیبا از کشورر ارمنستان خارج شوید .

  • بعد از گذشتن از مرکز موبایل خود را روشن نکنید زیرا هزینه های تلفن شما زیاد می شود. از گرفتن سیم کارت ها در لب مرز نیز خودداری کنید بهتر است در خود ایروان سیم کارت بخرید که با مبلغ ۱۰۰۰ درام  به همان میزان شارژ برای مکالمه دارد  به راحتی ثبت نام می کنید و می توانید مطمئن باشید که خود بخود قطع نمی شود چرا که اگر به نام شما نباشد خود بخود امکان قطع شدن دارد و در ضمن می توانید روی سیم کارت خودتان اینترنت پرسرعت داشته باشید و به راحتی در هرجای شهر از امکانات عالی آن بهره مند بشوید البته اگر شما مسافر آژانس مسافرتی سالی تیم باشید در هنگام ورود به شهر و ترانسفر تا هتل یا محل اقامت شخصی لیدر شرکت یک سیم کارت فعال به همراه شارژ به طور رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد  .
  • لذت سفر به ارمنستان را می توانید از طریق مسافرت با اتوبوس های تخت شو احساس نمائید . 
  • برای صرف غذا به رستوران های متفرقه و ناآشنا نروید. اتوبوس های در بین راه در رستورانی توقف می کنند که انواع غذاهای ایرانی مانند ماهی قزل آلا ، کباب کوبیده و ... دارد که با پایین ترین قیمت به شما عرضه می کند که می توانید با خیال راحت در این رستوران ها غذا میل کنید .

  • برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید.

    تلفن تماس : 0037455113221

    0037493027916 

    دفتر تهران : 54598000

متاکسیا سیمونیان

نگاهی کوتاه به زندگی هنرمند محبوب ارمنی متاکسیا سیمونیان 
 
متاکسیا سیمونیان نه تنها یکی از بهترین و با احساس ترین بازیگران ارمنستان بلکه از محبوبترین بازیگران تمام شوروی بود. محتوای اکثر آثار او دفاع از منزلت و حقوق زنان بود. 
 
 
 
این بازیگر برجسته در سال 1926 میلادی در عشق آباد ترکمنستان متولد شد اما پس از آن خانواده اش به ایروان مهاجرت کردند. او که در زمان تحصیل در چند اثر مختلف ایفای نقش کرده بود، به خاطر برخوداری از صدای زیبا، ظرافت هنری و محبوبیت بالاو بازی در نقش کاراکترهای ماندگاری از قبیل دِزْدِمُونا، ژولیت و کوردلیا (نمایشنامه های اتورلو، رومئو و ژولیت و شاه لیر ویلیام شکسپیر)، سوزان (ناموس از الکساندر شیروانزاده)، نوراد (آرای زیبا از نایری زاریان) برای دهه های متمادی یکی از بازیگران پیشروی ارمنستان بوده است.
او که با عناوینی از قبیل Hayfilm و Sayat-Nova به شهرت رسید، در اوج دوران بازیگریش نقش ناستازیا فیلیپوونا (رمان ابله فئودور داستایوسکی) را بازی کرد که در دنیای ادبیات یکی از شخصیت های ادبی منحصر بفرد با ظرافت های پیچیده به شمار می رود. 
سیمونیان علی رغم برخورداری از صدای فوق العاده در سینما فرصت چندانی برای نمایش این استعداد به دست نیاورد و دنیای موسیقی از هنر او بی بهره ماند. به همین دلیل وی ترجیح داد روی تئاتر تمرکز کرده و تمام وقتش را در این راه صرف کند.
گفتنی است تمام کاراکترهای ارمنی که او بازی کرده است، به شخصیت های واقعی شباهت زیادی دارند. این بازیگر توانا زندگی واقعی، غم، شادی، عشق و نفرت را با خود به روی صحنه برده و این احساسات را به بهترین وجه به تماشاگران منتقل می کرد.
واهرام پاپازیان از بزرگترین بازیگران تاریخ ارمنستان درباره او گفته است: متاکسیا راه های بسیاری برای بیان احساساتش دارد اما به نظر من بهترین آنها صدای آهنگین و الهام بخشی است که تماشگران را محو خود می کند.
 

هالووین در ارمنستان

هالووین در ارمنستان


جشن هالووین هر سال در 31 ماه اکتبر برگزار میشود .جشن هالووین هر سال در ۳۱ ماه اکتبر برگزار میشود .[/caption]

چرا هالووین در ارمنستان وجود دارد و آیا مردم باید آنرا جشن بگیرند یا نه؟


هالووین جشنی است سنتی و کهن و مسیحیت غربی است هالووین جشنی است سنتی و کهن که در ان همه افراد خود را به شکل های ترسناک و متفاوت درمی اوردند[/caption]

زمان پیدایش هالووین بر اساس سنت های قدیمی سلتیک ایرلند و اسکاتلند به بریتانیا و ایرلند شمالی باز می گردد. این سنت در اواخر قرن بیستم، در کشورهای انگلیسی زبان  و در سراسر اروپا برگزار شد، به این دلیل یک جشن جهانی شد و رواج پیدا کرد.
همانطور که می بینید ارمنستان یک استثنا نیست. و در ارمنستان نیز جنش هالووین برگزار می شودبا این حال، دیدگاه های متفاوتی وجود دارد. برخی از هالووین در ارمنستان پشتیبانی می کنند، و برخی همنمی کنند.
در کنفرانس مطبوعاتی ۳۱ اکتبر، شخصی بنامPriest TatchatDavydyanدرباره ایده هالووین و گسترش آن در ارمنستان در Blitz Information Press Club صحبت کرد. او معنای کلمه "هالووین" را توضیح داد و افزود که از کلمات «همه حرمت ها »، ​​که به معنی «شب همه پرستاران» است، می افزاید.

از حمله اتفاقات مرسوم در شب هالوین ارایش و پوشش عجیب افراد و روشن کردن چراغ در شهراز حمله اتفاقات مرسوم در شب هالوین ارایش و پوشش عجیب افراد و روشن کردن چراغ در شهر[/caption]

جشن هالووین نوعی جشن مردگان استاین یک جشن کاملا متفاوت و جالب از مردگان است. در این جشن مردم با پوشیدن لباس‌ها و ماسک های عجیب و غریب مردگانبه یاد مردگان می افتند. نماد هالووینکدوتنبل است که بیشتر ماسک های درست شده نیز از کدوتنبل است. این یک جشنی است که در ارمنستان نیز رواج دارد. در حال حاضر، هالووین در ایالات متحده بیشتر جشن گرفته می شود، اما عملا در اروپا کمتر به آن توجه می شودهالووین در ارمنستان بیشتر و شایع تر است و در این شهر مردم بیشتر به هالووین اهمیت می دهند.

همانطور که می دانیم اولین کسانی که مخالف جشن هالووین در ارمنستان هستند، کلیسای رسمی ارمنی است که بر اساس آن هالووین را یک جشن شیطانی می دانند.

اکثز افراد شرکت کننده در جشن هالوین برای متفاوت بودن به ارایشگاه مراجعه میکنند 

اکثز افراد شرکت کننده در جشن هالوین برای متفاوت بودن به ارایشگاه مراجعه میکنند[/caption]

به گفته کشیش، هالووین به عنوان شب شیطان محسوب می شود. با وجودی که مردم هالووین را به عنوان سرگرمی می بینند، در پایان روز، هر کسی که با شیطان ارتباط دارد، بدی و زشتی مردگان بر مردم تاثیر می گذارد.

اگرچه کلیسای رسولان ارمنی علیه هالووین است و از ارمنستان برای برگزاری هالووین در ارمنستان خودداری می کند، اما برخی معتقدند که ارمنی ها باید هالووین را جشن بگیرند تا ارزش های اروپایی و جامعه ی اروپایی را ادغام کنند. بر اساس نظرسنجی ها، زمانی که از همه میپرسند چرا آنها هالووین را جشن می گیرند، اکثر حامیان پاسخ کوتاهی دادند یا چند جمله را بیان کردند. برای آنها سرگرم کننده و جالب است، راهی برای اوقات فراغت و فراموشی در مورد نگرانی ها و مشکلات هستند که از دوران کودکی رویایی آن را در سر داشتند، شخصیت هایی که دوستشان دارند یا دوست ندارند. با این حال، هنگامی که از آنها خواسته شد که ایده هالووین چیست، پاسخ ها به این ایده مهم نیست که چقدر عجیب و غریب است، مهم جشن هالووین در ارمنستان است که دارای طرفداران زیادی است.
در حقیقت، هالووین در ارمنستان مورد علاقه بیشتر در بین افراد ۱۴ تا ۳۰ ساله است، و افراد با سنین بالاتر از این جشن حمایت نمی کنند و توجهی به آن ندارند و معتقدند که هر فرد آزاد است تصمیم خود را بگیرد و ممکن است جشن هالووین در ارمنستان راتایید یا رد کند.
در هر صورت، می توان گفت که هالووین در ارمنستان رواج فراوانی دارد. در گذشته فقط چند مکان کوچک برای گذراندن اوقات فراغت افرادی کههالووین در ارمنستان برگزار می کردند وجود داشت،اما در حال حاضر احزاب و گروه های امروزی در قسمت های مختلف و مکان های تفریحی این شهر وجود دارند و جشنهالووین را حتی یک هفته قبل از تعطیلات نیز شروع می کنند.
در این شب، حامیان هالووین در حال آماده شدن برای جشن گرفتن آن با شکوه و عظمت مثال زدنی در شخصیت های مختلف و دیدنیهستند. تا شبی به یادماندنی را رقم بزنند.


اموزش یک مدل ارایش بی نطیر و راحت  ویژه هالووین 



برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید. 

تلفن تماس : 0037455113221

0037493027916 

دفتر تهران : 54598000

ده دلیل مسافرت به ارمنستان کشوری باستانی

مسافرت به ارمنستان با ده دلیل عالی


مسافرت به ارمنستان یعنی سفری جذاب و خاطره انگیز[/caption]

از باستانی ترین، رازآلود ترین و در عین حال یک کشور مدرن بازدید کنید با همراهی آژانس مسافرتی سالی تیم ارمنستان

  1. مسافرت به ارمنستان دیدن کوه آرارات و دریاچه سوانهزارپله از جاذبه های مسافرت به ارمنستان

  2. هزارپله از جاذبه های مسافرت به ارمنستان

کوه آرارات زیباترین کوه جهان است که نام آن در کتاب مقدس آمده و اگر ارتفاع آن را از پای کوه (نه سطح دریا) در نظر بگیریم بلندترین کوه جهان است. کشتی حضرت نوح (ع) بعد از سیل بزرگ درکنار این کوه پهلو گرفت .


کشتی نوح به اعتقاد بعضی ها در کوه آرارات پهلو گرفته است .


کشتی نوح به اعتقاد بعضی ها در کوه آرارات پهلو گرفته است .[/caption]



دریاچه سوان نیز بعد از دریاچه تیتیکاکا مرتفع ترین دریاچه جهان است.

  1. اولین کشوری که جشن کریسمس در آن بر پا شدارمنستان دارای کلیساهای بیشماری است و یکی از لذت های مسافرت به ارمنستان بازدید از آنها می باشد .

  2. ارمنستان دارای کلیساهای بیشماری است و یکی از لذت های مسافرت به ارمنستان بازدید از آنها می باشد .[/caption]

ارمنستان اولین کشوری است که در سال ۳۰۱ و ۲۴ سال زودتر از رم بصورت رسمی جشن کریسمس را برپا کرد. اولین کلیسای مسیح بین سال های ۳۰۱ تا ۳۰۳ در ارمنستان بنا شد.

کلیساهای ارمنستان مکانهایی دیدنی هستند که یکی از جذابیت های مشافرت به ارمنستان هستند .


کلیساهای ارمنستان مکانهایی دیدنی هستند که یکی از جذابیت های مشافرت به ارمنستان هستند .

در ارمنستان می توانید ازتماشای قدیمی ترین کلیساها و صومعه های جهان که دست نخورده باقی مانده اند لذت ببرید.

  1. قدیمی ترین کفش جهان و رصدخانه کاراهونج

    قدیمی ترین کفش جهان در ارمنستان یافت شد و در موزه ای نگهداری می شود .

  2. قدیمی ترین کفش جهان در ارمنستان یافت شد و در موزه ای نگهداری می شود .

قدیم ترین کفش جهان که ۵۵۰۰ سال قدمت دارد، قدیمی ترین فروشگاه مشروب جهان در غار آرنی در ارمنستان کشف شده اند.رصدخانه کاراهونج یا استون هنج ارمنستان با ۸ هزار سال قدمت در جنوب ارمنستان قرار گرفته است. این رصدخانه از ۲۲۳ تخته سنگ بزرگ تشکیل شده که بازدیدکنندگان را به سوی خود فرا می خوانند.

  1. شراب و کنیاک ارمنستانیکی از جاذبه های مسافرت به ارمنستان بخصوص برای اروپایی ها لذت بردن از طعم کنیاک می باشد .

  2. یکی از جاذبه های مسافرت به ارمنستان بخصوص برای اروپایی ها لذت بردن از طعم کنیاک می باشد .

شراب ارمنستان از انار تهیه می شود. کنیاک پیچیده ارمنی هم کارت ویزیت این کشور به شمار می رود.

  1. غذای های ملی و سالم ارمنستان و زردآلوی آرارات خوشمزه ترین میوه جهان

غذاهای ملی ارمنستان بسیار سالم، ارگانیک و خوشمزه هستند. زدرآلوی آرارات که محصول دره آرارات است قدمتی بسیار دارد و در لاتین بعنوان“Prunusarmeniaca”   مشهور است و معنی آن زدآلوی ارمنستان است و تنها میوه ای است که در ترکیبات آن طلا وجود دارد.

تنوع غذایی در ارمنستان یکی از بی نظیرجنبه های گردشگری ارمنستان می باشد .


تنوع غذایی در ارمنستان یکی از بی نظیرجنبه های گردشگری ارمنستان می باشد 

لذت بردن ازطولانی ترین تله کابین جهان در مسافرت به ارمنستان

  1. بلند ترین تله کابین جهان در ارمنستان قرار دارد
  2. بلند ترین تله کابین جهان در ارمنستان قرار دارد


طولانی ترین خط تله کابین جهان به طول ۵٫۷ کیلومتر در منطقه ای گردشگری بنام بال های تاتو قرار گرفته است و مقصد آن مجموعه رهبانی تاتو مربوط به قرن ۱۰ میلادی است. در این مکان صومعه ای افسانه ای روی پرتگاهی ساخته شده که اطراف آن را دره ای عمیق احاطه کرده است و می تواند مسافرت به ارمنستان را برای شما هیجان انگیز نماید.

یکی از قدیمیترین کلیساهای جهان که در ارتفاعات قرار گرفته و بسیار اسرار آمیز است در مسافرت به ارمنستان می تانید از دیدن کلیسای تاتو لذت ببرید .


یکی از قدیمیترین کلیساهای جهان که در ارتفاعات قرار گرفته و بسیار اسرار آمیز است در مسافرت به ارمنستان می تانید از دیدن کلیسای تاتو لذت ببرید .

  1. بازدید از مکان های ثبت شده توسط یونسکو

    بازدید از موزه های مختلف ارمنستان یکی از جاذبه های مسافرت به ارمنستان می باشد .
  2. بازدید از موزه های مختلف ارمنستان یکی از جاذبه های مسافرت به ارمنستان می باشد .[/caption]

    در ارمنستان مکان های زیادی وجود دارد که توسط یونسکو ثبت شده است و در سفر به ارمنستان حتما از آنها بازدید نمایید .

  3. بازدید از جاده ابریشم در زمان مسافرت به ارمنستان

جاده ابریشم، پل ها و کارونسراهای آن حدود ۷ هزار کیلومتر طول دارد و ۵۰۰ کیلومتر آن از ارمنستان می گذرد و در هنگام مسافرت به ارمنستان میتوانید از این جاده دیدن نمایید .

  1. لذت ازتنوع مناظر در مسافرت به ارمنستان

    مهمتریت میدان ایروان که بسیار در بین ایرانیان محبوبیت دارد و در سفر به ارمنستان مکانی بسیار دیدنی می باشد که به نام میدان جمهوری شهرت دارد . 
  2. مهمتریت میدان ایروان که بسیار در بین ایرانیان محبوبیت دارد و در سفر به ارمنستان مکانی بسیار دیدنی می باشد که به نام میدان جمهوری شهرت دارد .

تنوع شگفت انگیز مناظر در کشور کوچک اما باستانی در مسافرت به ارمنستان شما را شگفت زده خواهد کرد. این مناظر شامل مناطق نیمه بیابانی تا مراتع کوهستانی، قله های پوشیده از برف و ساحل دریاچه سوان با ماسه های سفید، جنگل های انبوه دلیجان و صخره های بزرگ و قرمز دره نوراوانک می شود.

  1. زندگی شبانه روزی ایروان در مسافرت به ارمنستان

    زندگی شبانه در ارمنستان مهیج است .
  2. زندگی شبانه در ارمنستان مهیج است .[/caption]

مسافرت به ارمنستان و شهر ایروان یکی از باستانی ترین شهرهای جهان است که هنوز هم محل زندگی افراد است. این شهر صورتی رنگ که پایتخت ارمنستان است ۷۸۲ سال پیش از میلاد مسیح بنا شده است. ایروان را به این خاطر شهر صورتی می خوانند چون نمای بسیاری از ساختمان های آن با سنگ صورتی رنگی  بنام توف تزئین شده که از معادن این کشور استخراجمی شود. قدمت ایروان ۲۹ سال بیشتر از رم است. این شهری تاریخی طی شب به مکان متفاوتی برای سرگرمی تبدیل می شود. بارها، دیسکوها و کازینوهای ایروان شب خاطره انگیزی را برای شما رقم خواهند زد.

کوله بارت جمع کن و راهی ارمنستان شو


کوله بارت جمع کن و راهی ارمنستان شو[/caption]

اگر برای سفر به ارمنستان تصمیم دارید و می خواهید با چگونگی یا هزینه های آن آشنا شوید یا مردد هستید که هوایی یا زمینی سفر کنید اگر علاقه من هستید که با خدمات آژانس مسافرتی سالی تیم ارمنستان آشنا شوید با ما همراه باشید .ما به وجود شما افتخار میکنیم و آرزومند تا همیشه حضور گرمتان را در کنار خود احساس کنیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید. 

تلفن تماس : 0037455113221

0037493027916 

دفتر تهران : 54598000

تاریخچه هالووین چیست؟ هالووین چه روزی است؟

تاریخچه هالووین بسیار مرموز و رازآلود است. داستانی که سالیان سال نسل به نسل از هالووین نقل میشود. ماجرایی که در گذشته جزء مراسم باستانی و خرافه پرستی به شمار می آمد، امروزه یکی از جشنهای زیبا و دوست داشتنی مردم دنیا شده. اگر شما هم از تاریخچه هالووین اطلاع درستی ندارید در این مطلب با ما همراه باشید. امروز میخواهیم تاریخچه هالووین را به چند روایت مختلف برای شما بازگو کنیم و راز تاریک این جشن باستانی را فاش کنیم.

 تاریخچه هالووین و چگونگی جهانی شدن این جشن

تاریخچه هالووین و چگونگی جهانی شدن این جشنواره

هالووین جشنی است که در شب 31 اکتبر برگزار میشود. کلمه هالووین (Halloween) مخفف عبارت (All Hallow’s Evening) به معنی شب تمام مقدسات است. کارها و اعمال باستانی که در شب هالووین انجام میگیرند عبارتند از رسوم “هدیه بده وگرنه شیطنت میکنم” (Trick or Treat) که مثل قاشق زنی باستانی خودمان است، آتش بازی، برگزاری مهمانی با لباس و گریم ترسناک و عجیب، بازدید از خانه های تسخیر شده و حکاکی کدوی هالووین (Jack O’Lantern) به شکل ترسناک و قرار دادن شمع داخل آن و استفاده از آن بعنوان فانوس برای روشن کردن دم در منزل و مهمانی ها.

مهاجرین ایرلندی و اسکاتلندی رسم حکاکی کدو (Jack O’Lantern) در شب هالووین را در قرن نوزدهم میلادی به آمریکای شمالی آوردند. مابقی کشورهای غربی نظیر کانادا، ایالات متحده آمریکا، پروتو ریکو، انگلستان، زلاند نو، استرالیا و… در اواخر قرن بیستم میلادی این رسم را به رسوم شب هالووین اضافه کردند.

سامهِین “Samhain”

تاریخچه هالووین ریشه در جشنواره باستانی سلتیک دارد (سلتیک به معنای نژاد اسکاتلندی، ولزی و ایرلندی است) که به سامهِین (Samhain) معروف است. جشنواره سامهین جشنی بود که در فرهنگ اسکاتلندی در پایان فصل برداشت محصول برگزار میشد. سامهین زمانی بود که کافران باستانی آن دیار محصولات کشاورزی برداشت شده خود را ذخیره میکردند و برای فصل زمستان آماده میشدند. اسکاتلندی های باستانی باور داشتند در شب 31 اکتبر مرزهای دنیای زندگان و مردگان برداشته میشود و مردگان در آن شب به زندگی برمیگردند و موجب ببار آوردن تباهی و ویرانی نظیر بیماری یا محصولات آفت زده و خراب میشوند.

مراسم هالووین اغلب با آتش بازی همراه است چون عقیده دارند آتش حشرات را جذب میکنند و حشرات هم خفاش ها (که یکی از نمادهای اصلی هالووین هستند) را به دنبال خود به محل برگزاری جشن می آورند.

 تاریخچه هالووین : رسم “Trick or treat” یا قاشق زنی

تاریخچه هالووین و تشریح مراسم قاشق زنی هالووین

“هدیه بده وگرنه شیطنت میکنم” یا قاشق زنی یکی از کارهای مورد علاقه ی کودکان است که در شب هالووین انجام میدهند. کودکان در شب هالووین با پوشیدن لباسهای عجیب و ترسناک خانه به خانه رفته و در میزنند و درخواست شیرینی و شکلات میکنند و میپرسند : ” Trick or treat?”. در اینجا صاحب خانه میتواند دو کار انجام دهد، یا در سبدهای بچه ها شیرینی و شکلات بریزد یا همچنان بایستد تا بچه ها او را بترسانند و مسخره کنند. البته امروزه همه بچه ها را مهمان میکنند و در ظرفهایشان شیرینی و شکلاتی که از قبل تهیه کرده اند میریزند و بچه ها هم با انجام دادن کار خوبی برای صاحبخانه محبتش را جبران میکنند.

رسم Trick or treat یک از مهم ترین رسوم شب هالووین به حساب می آید. امروزه اگر در محله ای کودکی زندگی کند اهل آن محله موظفند برای پر کردن سبد کودک هنگامیکه برای Trick or treat به در منزل آنها می آید شکلات هالووین تهیه کنند.

بخشهایی از تاریخچه هالووین را بازگو کردیم. برگزاری مراسم هالووین یکی از کارهای مورد علاقه مردم ایالات متحده آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا و مابقی کشورهایی که دارای فرهنگ آمریکایی هستند بشمار می آید. با رواج رسم Trick or treat از طریق تلویزیون و اینترنت و سایر رسانه ها این روزها خیلی از کودکان اروپایی و حتی آسیایی این کار را انجام میدهند.

قسمتهایی از تاریخچه هالووین مربوط به لباسهای مرسوم در این شب است. فرهنگ پوشیدن لباسهای عجیب و غریب و رفتن خانه به خانه برای درخواست شکلات به قرون وسطی باز میگردد که خواندن سرود کریسمس توسط کودکان درب منزل افراد را نیز شامل این دوران میشود. رسم Trick or treat یاد آور رسم گدایی در قرون وسطی ست. در آن زمان مردم فقیر روز اول ماه نوامبر در به در رفته و به ازای دعا و آمرزش برای درگذشتگان آن خانه از صاحبخانه درخواست غذا میکردند. ریشه ی این رسم به ایرلند و انگلستان برمیگردد، هرچند همچین رسومی در جنوب ایتالیا نیز رویت شده. شکسپیر در بخشهایی از نمایشنامه دو نجیب زاده ورونایی به این رسم اشاره کرده : “زمانیکه اسپید اربابش را به گریه ی آرام و بی صدا همچون گدایی در هالوماس (Hallowmas) متهم کرد….”

در گذشته در کشور انگلیس در شب هالووین حین اجرای جشن و مراسم صاحبخانه به فقرایی که برای گدایی به منزلش مراجعه میکردند کیکی میداد که “soul cake” نامیده میشده به معنی کیک روح که به نوعی خیرات برای درگذشتگان آن خانه به حساب می آمد. کلیسا مردم را به توزیع کیک روح بین فقرا بعنوان راهی جایگزین برای رسوم قدیمی اهدای غذا و نوشیدنی به ارواح سرگردان تشویق میکرد. در نهایت این رسم جای خود را به Trick or treat داد که در حین انجام این رسم کودکان با لباسهای عجیب به در منزل همسایگان خود میروند و سبدهای خود را با شکلات، غذا و پول پر میکنند.

هنوز مدرکی به دست نیامده که همچین رسوم تسأل و گدایی در گذشته در آمریکا مرسوم بوده و به احتمال زیاد رسم Trick or treat از فرهنگ ایرلندی یا انگلیسی باستان در آمریکا رشد یافته. مدارک مستند کمی از تاریخچه هالووین از ماسک زدن و پوشیدن لباسهای عجیب و ترسناک در شب هالووین در ایرلند، انگلیس و آمریکا پیش از سال 1900 میلادی وجود دارد.

حقه ها و بازیهای هالووین

جشن هالووین و انجام دادن شوخی و بازی

در اواخر سده 1800 میلادی رسوم انجام بازی و حقه در شب هالووین بسیار فراگیر شد. در آمریکا و کانادا این شوخی ها شامل واژگون کردن وسائل بیرون منزل، باز کردن در طویله و لانه مرغها یا انبار. ولی بین سالهای 1920 تا 1930 میلادی برپایی جشن هالووین بیشتر شبیه یک مهمانی غیرعادی و سرکشانه شد و حرکات انتقام جویانه و تخریب اموال مردم بیشتر در بین عموم مرسوم شد.

بعضیها معتقدند بخاطر باب شدن شوخیهای خطرناک و خارج از کنترل، والدین و مسئولان شهرTrick or treat و لباسها و گریم های ترسناک و عجیب را بعنوان راه چاره ای برای براندازی رسم شوخیهای خطرناک رواج دادند تا بار دیگر کنترل بچه ها را بدست بگیرند.

لباس و ماسک هالووین

معرفی ماسک و لباس هالووین

رسم پوشیدن لباسهای عجیب و ترسناک در شب هالووین ریشه در فرهنگ اروپایی و سلتیک دارد. صدها سال پیش فصل زمستان فصل غیر قابل پیش بینی و ترسناکی بشمار می آمد. عموماً در این فصل ذخیره ی غذای مردم به آخر میرسید و برای مردمی که از تاریکی وحشت داشتند روزهای کوتاه زمستان پر از نگرانی همیشگی بود. مردم باور داشتند در شب هالووین ارواح و مردگان به دنیای مادی باز میگردند و گمان میکردند اگرمنزل  را ترک کنند با ارواح روبرو میشوند. مردم وقتی میخواستند پس از تاریک شدن هوا منزل خود را ترک کنند برای اینکه توسط این ارواح شناسایی نشوند ماسک به چهره میزدند به اعتقاد آنها در اینصورت ارواح آنها را با ارواح دیگر اشتباه گرفته و کاری با آنها نداشتند. در شب هالووین افراد برای اینکه ارواح را از منازل خود دور نگه دارند کاسه هایی پر از غذا بیرون منازل خود قرار میدادند تا ارواح را آرام کرده و از ورود آنها به داخل منزل جلوگیری کنند.



برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید. 

تلفن تماس : 0037455113221

0037493027916 

دفتر تهران : 54598000