دباره گرجستان

تفلیس

تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است که در سر  تا سر رودخانه کو را گسترش یافته و جمعیتی در حدود  ۱٫۵ میلیون نفر در آن زندگی میکنند. تفلیس با معماری متمایز خود ، که بازتابی از گذشته باستانیش هربودهو ترکیبی متمایز از سازههای قرون وسطی ، نئوکلاسیک ، هنر نئوو، استالینیستو ساختارهای مدرن است ، شناخته میشود.

امروزه تفلیس یکی از امن ترین شهرهای اروپا به شمار رفته و باتوجه به رشد صنعت گردشگری در گرجستان ، این شهر در میان محبوبترین مقصد های گردشگری در حال ظهور قرار میگیرد. برای سفر به تفلیس آژانس مسافرتی سالی‌تیم انتخابی مناسب.


تفلیس پایتخت گرجستان است که قدمت ان به 1400 سال میرسد . برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالب دیگر سایت ما مراجعه نمایید.تفلیس پایتخت گرجستان است که قدمت ان به ۱۴۰۰ سال میرسد . برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالب دیگر سایت ما مراجعه نمایید.


تاریخچه شهر تفلیس


تفلیس در مرکز جورجیا شرقی ، در دامنه های کوهستان تریالت واقع شده است. در افسانه های گرجستان آمده که تفلیس در قرن پنجم توسط شاه واختانگگورگاسلی تاسیس شد،کسی که معمولا در بهارهای گرم به شکار قرقاول رفته و آنها را آبپز و سخاری میکرد. در هر صورت ، بهاین پادشاه الهام شد تا در این محل یک شهر بنا کند ، همچنین نامش هم از واژه گرجی تبیلیبه معنای "گرم" گرفته شده است.

اگر چه این شهر  ۲۹ بار تخریب شده و دوباره باز سازی شده است ، اما طرح قدیمی شهر ، عمدتا با کوچه های باریک و خانه های بزرگ منحنی شکل که در اطراف حیاطها ساخته شده ، آسیب ندیده است. آژانس مسافرتی سالی‌تیم همراه شما در سفر به تفلیس گرجستان.


برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید. 

تلفن تماس : 0037455113221

0037493027916 

دفتر تهران : 54598000

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.