خطرناک ترین فرودگاه دنیا پرنسس جولیانا

عجایب گردشگری هر مسافر پر هیجان را به سمت خود می کشاند .یکی از عجایب گردشگری جهان خطرناک ترین فرودگاه دنیا پرنس جولینا می باشد

خطرناک ترین فرودگاه دنیا پرنسس جولیانا

در یک روز گرم در کنار ساحل دریا که تابش آفتاب باعث زیبایی و گرمای ماسه های شنی شده در حال آفتاب گرفتن و لذت بردن از زیبایی های ساحل هستید .ناگهان هواپیمایی از بالای سرتان و در فاصله بسیار نزدیک از مقابل چشمانتان می گذرد ، آیا خواب میبینم.

بلند می شوید و با دقت بیشتری می نگرید در حالیکه ترس تمام وجودتان را فرا گرفته از اینکه این هواپیما در حال سقوط در نزدیکی شما یا حتی بر روی شما باشد، همینطور که به مسیر حرکت هواپیما نگاه می کنید می بینید که در نزدیکی ساحل، فررودگاهی قرار دارد.

این  فرودگاه در منطقه هلندی نشین سنت مارتین و جزیره کارائیبب قرار دارد که مسیر نشستن روی باند هواپیماها از این قسمت ساحل می باشد.  پرنسس جولیانا در کنار ساحل ماهو (Maho) ، جاییکه مسافران و گردشگران در حال گذرندان اوقات خوشی هستند واقع شده است و به همین دلیل لقب ترسناک ترین و خطرناک ترین فرودگاه دنیا را از آن خود کرده است .

همین ارتفاع کم هواپیماها در حین نشستن در فرودگاه باعث شده تا گردشگران ماجراجوی فراوانی  از نقاط مختلف دنیا برای دیدن یکی از عجایب گردشگری به اینجا بکشاند. و به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری سنت مارتین شناخته شود و آمار جالب خدمات به ۱۶۴۷۸۲۴ مسافر و ۱۰۳۶۵۰ گردش هواپیمایی و چارتر و ... را در سال ۲۰۰۷ به خود اختصاص داده است. اگر دوست دارید تجربه ای متفاوت ، از یک سفر در کنار ساحل دریا و خطرناک ترین فرودگاه دنیا را داشته باشید و با یکی از عجایب گردشگری جهان آشنا شوید که با ترس نیز همراه است به کشور سنت مارتین سفر کنید که آژانس مسافرتی سالی تیماین سفر را برای شما مهیا می کند.

پیشینه خطرناک ترین فرودگاه دنیا

فرودگاه سنت مارتین نام دیگر فرودگاه پرنسس جولیانا می باشد .

فرودگاه پرنسس جولیانا  توسط شخص پرنسسجولیانا افتتاح شد . این فرودگاه که در سال ۱۹۴۲ کار خود را به عنوان یک فرودگاه نظامی شروع کرد. بعد از گذشت یک سال از کار این فرودگاه یعنی سال ۱۹۴۳ به یک فرودگاه غیرنظامی تبدیل شد. این فرودگاه برای بهتر کردن امکانات خود در سال ۱۹۶۴ شروع به بروزرسانی کرد که این بروز رسانی از سال ۱۹۸۵ تا سال ۲۰۰۱ به طور انجامید که در بین این سالها فرودگاه پرنسس جولیانا به بهترین و جدیدترین امکانات هواپیمایی مجهز شد و یکی از فرودگاه های مدرن دنیا و از عجایب گردشگری جهان شد. بروزرسانی فرودگاه پرنسس جولیانا در ۳ فاز اجرایی برای تجهیز امکانات انجام شد  .

فرودگاه پرنسس جولیانا یکی از بهترین مناطق گردشگری جهان 

اطلاعاتی در باره فرودگاه پرنسس جولیانا ، خطرناک ترین فرودگاه دنیا از عجایب گردشگری جهان

دارای ۴ ترمینال، ۴۲ گیت ورودی ، ۱۱ گیت کنترل گذرنامه (مسافران ورودی)، ۵ گیت کنترل گذرنامه (خروجی) ، دارای ترمینال ۲۷۰۰۰ مترمربع ، ۷۰۰۰ متر مربع قسمت فرود هواپیما باری ، ۴۰ فروشگاه متنوع برای مسافران و با ساعت کاری ۷ تا ۹ شب جهت رفاه مردم منطقه وچود دارد .

برج کنترل فرودگاه پرنسس جولیانا ، از عجایب گردشگری جهان وخطرناک ترین فرودگاه دنیا یکی از قسمت های مهم و اصلی یک فرودگاه برج کنترل آن است. برج کنترل فرودگاه پرنسس جولیانا نیز یکی از برج هایی است که دارای دو رادار فوق العاده قوی می باشد که ترافیک های هوایی تا ۵۰ مایلی دریایی (۹۳ کیلومتر) تا ۲۵۰ مایل دریایی (۴۶۰ کیلومتر) را به راحتی کنترل می کند همچنین در طی بروزرسانی فرودگاه پرنسس جولیانا برج کنترل آن نیز به بهترین امکانات روز دنیا مجهز شد.

 نقش خلبانان ماهر در فرودگاه پرنسس جولیانا از عجایب گردشگری جهان

یکی از نکات مهم و ضروری در  پرنسس جولیانا ، نشاندن هواپیما بر روی باند  است که بسیار کار سخت  است شاید در ظاهر برای ما که شناختن از خلبانی نداریم ساده باشد در حالیکه اینطور نیست و برای نشستن در این فرودگاه باید  خلبان حرفه ای  باشید و یا در کلاسهایی برای نشستن در این ارتفاع آموزش ببینند.

هشدارها و خطرات در نزدیکی فرودگاه پرنسس جولیانا از عجایب گردشگری جهان

در زمان لذت بردن از یکی از عجایب گردشگری جهان ساحل فرودگاه پرنسس جولیانا موارد ایمنی را رعایت کنید .

از نزدیکی این فرودگاه علائم و هشدارهایی جهت جلوگیری از خطر نصب شده است و همچنین به مردم سفارش می کنند که در حین بلند شدن هوایپما در نزدیکی آن نباشند و آن بخاطر باد شدیدی است که باعث پرت شدن انسان می شود. این فرودگاه با این حجم پرواز در نزدیکی ساحلی پرجمعیت حوادث بسیاری کمی داشته که عبارتند از : حادثه ۲ می سال ۱۹۷۰ ، پرواز ۹۸۰ alm که یک هواپیما در آب سقوط کرد و فقط ۲۲ نفر از اعضای جراحت کمی دیدند. حادثه ۲۱ دسامبر که یک هواپیما کانادایی نتواست به خوبی بنشیند و سقوط کرد و ۱۱ مسافر با خلبان آن مردند. حادثه ۳۰ اکبر ۲۰۱۴ نیز مانند حادثه سال ۱۹۷۲ بود که دو خلبان پرواز جان خود را از دست دادند.

در ادامه در صورتیکه علاقه مند هستید با خدمات آژانس مسافرتی ارمنستان از قبیل برگزاری تورهای ارمنستان،ثبت شرکت در ارمنستان ،تحصیل در ارمنستان و ... بیشتر بدانید با ما همراه باشید 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.