دیدنی های پکن

شهر پکن


شهر پکن بعنوان مرکز سیاسی و تجاری چین با وسعت ۸۰۰/۱۶ کیلومتر مربع یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین پایتخت‌های جهان محسوب می‌شود. پکن دارای آب و هوایی چهار فصل بوده و بهترین زمان برای مسافرت به این شهر فصل پاییز و بهار می‌باشد. ۱۵ میلیون نفر امرزه، جمعیت پایتخت چین را تشکیل می‌دهند. آثار بسیار زیبا و باستانی پکن خود حکایت از قدمت ۳۰۰۰ ساله این شهر دارد. مسئولان شهر پکن برای چذب جهانگردان اقدامات زیادی را فراهم ساخته که از ساخت هتل‌های بسیار شیک و مجلل، مراکز تفریحی، مراکز خرید، سالنهای نمایش، امکانات خوب حمل و نقل شهری، محلهای مختلف برای اجرای اپرای Peking، و دیگر اماکن امروزی در کنار آثار باستانی همچون: میدان Tiananmen ، شهر ممنوعه ، قصرهای امپراطوری، دیوار بزرگ چین و معبد آسمانی قصر تابستانی، عمارتهای زیبا همگی بهانه‌ایست برای حضور میلیونها توریست و جهانگرد از سراسر جهان در این شهر.

 

دیوار بزرگ چین

 

دیوار بزرگ چین، دژی است که در فاصله سده سوم پیش از میلاد تا اوایل قرن هفدهم ساخته شده است. این دژ به منظور حفاظت از سلسله‌های مختلف چین در مقابل تاخت و تاز هانیکها، مغولهاف ترکها و سایر اقوام چادرنشین که از سرزمین‌های جدید مغولستان و منچوریا می‌آمدند، ساخته شده. اما معروفترین آنها، دیورا بزرگ چین می‌باشد که بین سالهای ۲۲۰ تا ۲۰۰ پیش از میلاد توسط اولین امپراطور چین یعنی کین‌سی‌هانگ ساخته شد. این دیوار در دوره سلسله مینگ و در شمال دیوار بزرگ چین امروزی ساخته شده و مقدار کمی از آن باقی مانده است. دیوار چین طویل‌ترین دویار ساخت دست بشر است که به طول ۶۳۵۲ کیلومتر از گذرگاه شانگهای در دریای بوهایی در شرق و حدفاصل چین و منچوریا تا لوپ نور در جنوبی‌ترین قسمت منطقه خودمختار زینچجیانگ کشیده شده است. این دیوار تقریباً مرز بین چین شمالی و مغولستان داخلی را مشخص می‌کند.
وضعیت کنونی دیوار: برخی قسمت‌های دیوار که در نواحی توریستی قرار دارند حفاظت و برخی بازسازی شده‌اند. اما در بسیاری قسمتهای دیگر دیوار نیازمند تغییر بوده است. 
چهره دیوار از فضا: بر روی چگونگی تصویر دیوار از فضا اختلاف نظرات زیادی وجود دارد. هالیبرتون در سال ۱۹۳۸ در دومین کتاب شگفتی‌های خود می‌نویسد که این دیوار بزرگ تنها ساخته دست بشر است که از کره ماه دیده می‌شود. این مطلب همچون افسانه‌ای مشکوک باقی مانده و گاهی حتی به کتابهای مدرسه نیز سرایت کرده است. آرتور والدرون، نویسنده معتبرترین تاریخ دیوار چین می‌گوید شاید مسئله قابل رویت بودن دیوار از فضا به افسانه رویت کانالهای سیاره مریخ برمی‌گردد. اگر ما کانال مریخ را می‌بینیم. مریخی‌ها هم دیوار چین را می‌بینند.

 

 


شهر ممنوعه 

شهر ممنوعه یا همان GU GONG در شمال میدان TIANANMEN در پکن واقع شده است. در چین باستان فقط دو امپراطوری QING ، MING اقدام به ساخت کاخ و قصرهای مجلل نموده‌اند که امروزه بعنوان بزرگترین مجموعه کاخ موزه‌های امپراطوری چین با مساحت 74 هکتار در جهان مطرح می‌باشد. 

شهر ممنوعه با 6 متر خندق و ده متر دیوار محصور شده است. و هر دیوار آن یک دروازه دارد. شهر ممنوعه به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش جنوبی با محوطه بیرونی که امپراطوری وقت در آنجا فرمانروایی می‌کرد. و بخش شمالی یا محویطه درونی که وی با خانواده اشرافی‌اش در آنجا زندگی می‌کرده است. 
ساخت قصر از سال 1407 یعنی در پنجمین سال فرمانروایی YONGUE ، امپراطور سوم سلسله MING آغاز شد و 14 سال بعد یعنی در سال 1420 تکمیل شد. مردم چین باستان نهایت مهارت‌شان را در ساخت شهر ممنوعه بکار برده‌اند. در ساخت این معبد از کاشی و آجرهای زمرد رنگ استفاده شده است. و ساخت شگفت‌انیگز و هنر و معماری باشکوه شهر ممنوعه نظر توریست‌های بسیاری را به خود جلب کرده است


 

 

 

 

معبد آسمانی 

 

این معبد در مکانی بسیار زیبا و باشکوه بنا شده است. امپراطوران چینی در آن زمان خودشان را (پسر بهشت) می‌نامیدند و این معبد با دیواری بلند در قسمت شمالی به صورت نیم دایره محصور و نماد و سمبل بهشت نامیده می‌شود.
و در قسمت جنوبی نیز به صورت مربع که نمادی از زمین طراحی شده است. چینیان در آن دوره اعتقاد داشتند که آسمان، بلند و مرتفع است ولی زمین، پست و حقیر می‌باشد و تمامی اینها منعکس کننده افکار چینی‌های باستان می‌باشد.
از جذابیتهای دیگر این معبد وجود چترهایی با سر طلایی رنگ می‌باشد. این بنا از چوب و آجر ساخته شده است.


 

 

 

 

میدان تیان آن من

 

این میدان در مرکز پایتخت بنا شده است. محلی برای بازدید برج TIANANMEN مقبره قهرمانان چین، کاخ‌ها و عمارت به یادماندنی MAO ZEDONG و پرچم‌ ملی در این میدان همیشه برافراشته است. و همه روزه هزاران نفر از جهانگردان و شهروندان چینی از این میدان بازدید می‌کنند. TIANANMEN در سال 1417 و طی سلسله MING در کنار شهر ممنوعه ساخته شده است و موزه‌ ملی چین در شرق این میدان قرار دارد. نام این میدان به زبان چینی به مفهوم «میدان آرامش آسمانی» است. این میدان بزرگترین میدان جهان به شمار می رود.  همچنین ، این میدان همه روزه از گلهای زیبا و تازه آراسته یم‌شود و این امر بر جذابیت این محل افزوده است

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

0037493027916

02154598000

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.