اطلاعات عمومی برای سفر به ارمنستان

اطلاعات عمومی برای سفر به ارمنستان

نشان ملی ارمنستان

۱- برای سفر با هواپیما وزن مجاز بار مسافران ۳۰ کیلوگرم می باشد. حمل ساک دستی با وزن حد اکثر ۵ کیلوگرم به داخل هواپیما مجاز می باشد. اندازه ساک دستی باید بصورتی باشد که در محل مخصوص بار، بالای سر مسافر جا بگیرد برای سفر با اتوبوس برای هر نفر دو چمدان بار مجاز محصوب می شود در صورتی که بار شما بیش تر از مقدار ذکر شده است باید اضافه بار پرداخت کنید.

۲- از آوردن هرگونه داروهای کدئین دار بدون نسخه جدا خودداری کنید چون اینگونه داروها جزء مواد مخدر محسوب میگردد و درصورت به همراه داشتن آن ضمن ارائه نسخه پزشک معالج، این مسأله حتماً می باید در اظهار نامه قید گردد.

۵- هنگام ثبت نام برای سفر با تور مفاد قرارداد با دفتر خدمات مسافرتی مورد نظر را به دقت مطالعه و در صورت مشاهده هرگونه ابهام از کارمند مربوطه توضیح بخواهید.
۳- عموما در کشورها عکس برداری از مناطق دولتی، نظامی، امنیتی و در برخی از موارد اماکن مذهبی و فرهنگی، ممنوع بوده و منجر به بازدداشت و پرداخت جریمه خواهد گردید، بنابراین لازم است پیش از عکس برداری از اماکن قبلا با مسئولین امنیتی آن اماکن هماهنگی نموده و از آنها اجازه بگیرید.۴- اگر با وسایل نقلیه عمومی مسافرت می کنید پیش از سفر، بلیت رفت و برگشت تهیه کنید و از تایید رزروتان مطمئن شوید.

۶ - طبق دستورالعمل صادره از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نرخ سفرهای داخلی و خارجی براساس نوع خدمات و توافق صورت گرفته بین مسافر و آژانس اعمال می شود بنابراین با در نظر گرفتن تمامی جوانب، خدمات مورد نیاز سفر خود را انتخاب کنید.

۷ - در سفرهای داخلی و خارجی هنگام ترک محل اقامت، مدارک شناسایی و کارت هتل را همراه داشته باشید. مشخصات خود را علاوه بر روی چمدان، در محل مناسبی در داخل چمدان نیز بچسبانید.

۸- در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در سفربه ارمنستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران ویا به دفتر ما در ایروان مراجعه کنید.

۹-جهت خرید یا تبدیل ارز به افراد دوره گرد و ناشناس مراجعه نکنید. مناسب ترین و مطمئن ترین مکان برای خرید یا تبدیل ارز، بانک ها و صرافی ها هستند.

۱۰ - در سفر به ارمنستان برای اخذ ویزا از سپردن گذرنامه یا هرگونه مدرکی به افراد واسطه خودداری کنید. زیرا ویزای ارمنستان در مرز ارمنستان صادر می گردد . به اشخاص بدون یونیفورم و کارت شناسایی در فرودگاه ها ترمینال ها و سایر اماکن که در ظاهر به قصد کمک یا کنترل مدرک و در باطن به قصد دیگری به شما نزدیک می شوند، اعتماد نکنید و از ارائه وسایل و مدارک همراه خود به خصوص «گذرنامه» پرهیز کنید.

۱۱- پیش از حرکت بار دیگر ساعت حضور در فرودگاه، راه آهن و ترمینال را چک کنید. در جابه جایی لوازم خود از فرودگاه، راه آهن و پایانه ها به هتل از وسایل حمل و نقل عمومی و رسمی استفاده کنید.

۱۲- اطلاعات راجع به وسایط نقلیه عمومی نظیر اتوبوس را می توانید از محل اقامت خود یا کارکنان هتل کسب کنید.

۱۳- کرایه تاکسی با توجه به میزان مسافت متغیر است. مبلغ کرایه را به واحد پول ارمنستان- درام- پرداخت کنید.

۱۴- همیشه از در دست داشتن آدرس دقیق مسیر و مکان هایی که قصد دیدار از آنجا را دارید اطمینان حاصل کنید.

۱۵- در صورت گم کردن راه، از نزدیک ترین فروشگاه درخواست راهنمایی بکنید یا با شماره تلفن های دفترما در ایروان تماس بگیرید.

۱۶- به تاریخ بازگشت و وضعیت پرواز توجه کنید.

۱۷ - می توانید در ایران یک حساب ارزی در بانک ملت افتتاح و در هنگام مسافرت با مراجعه به شعبه بانک ملت ایروان پول در چند نوبت دریافت کنید.


سالی تیم بزرگترین و معتبرترین کارگزار ارمنستان و گرجستان ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :
تلفن :003793027916
دفتر تهران :02154598000

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.