نکاتی درباره ارمنستان

نکاتی  درباره ارمنستان 


اگر قصد دارید برای اولین بار به ایروان سفر کنید، باید تمام موارد زیر را در نظر بگیرید. مطمئنا شما هم دوست دارید از تک تک لحظات سفر لذت ببرید و با یک کوله‌بار خاطره‌ی خوب از شهر صورتی (ایروان) به خانه برگردید.

اتوبوس ارمنستان

پیش از سفر به هر شهر یا کشوری بهتر است بصورت آنلاین کمی تحقیق کنید. به این ترتیب در مورد تمام مسائل پایه‌ای اطلاعات کافی بدست می‌آورید. به عنوان مثال وضعیت آب و هوا، حمل و نقل شهری، هزینه‌ی کرایه‌ی اتومبیل، باید‌ها و نباید‌های سفر و جاذبه‌های گردشگری. به محض رسیدن به ایروان از کارکنان هتل محل اقامت خود بخواهید که برای بازدید از مناطق توریستی شهر، تورهایی همراه با راهنما ترتیب دهند.

همیشه مقداری ارز به همراه داشته باشید

هیچ چیز بدتر از این نیست که روز اول مسافرت بدون هیچ پولی در کشوری غریب زندانی شوید. ایروان هم از این قائده مستثنی نیست. با این که مراکز فروش ارز در جای جای شهر به چشم می‌خورد، انجام حساب و کتاب خرید ارز برای مسافران خسته، کاری طاقت‌فرسا است. واحد پول ارمنستان درام نام دارد و هر ۱۰۰۰ درام معادل ۶۰۰۰ تومان ایران یا ۲.۵ دلار است. اگر برای برداشت پول از عابر بانک، کارت مخصوص دارید، بهتر است مطمئن شوید که می‌توانید از این کارت در ایروان استفاده کنید. در بهترین حالت باید ارز، کارت عابر بانک و کمی پول نقد به همراه داشته باشید.

به قوانین خاص هر کشور احترام بگذارید

مردم ارمنستان

زمانی که به عنوان مسافر به کشوری وارد می شوید باید به تمام قوانین احترام بگذارید. بروز جرم و خشونت در ایروان از خیلی از کشور های غربی کمتر است. به همین دلیل وقوع جرم برای خارجی‌ها هم به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

تعدادی از کلمات کلیدی کاربردی زبان ارمنی را یاد بگیرید

ایروان در شب مه آلود
ایروان در شب مه آلود

بهتر است برای گشت و گذار در شهر یک نقشه تهیه کنید و از رهگذران برای رسیدن به مقصد سوال بپرسید. از زبان انگلیسی استفاده کنید چون خیلی از ساکنین ایروان به زبان انگلیسی تسلط دارند.

ایروان

افراد محلی ایروان با دیدن اشتیاق شما نسبت به یادگیری زبان ارمنی هیجان‌زده می‌شوند و برای کمک به شما توجه بیشتری نشان می‌دهند. به عنوان مثال کلماتی که باید در سفر استفاده کنید به این ترتیب هستند: سلام به زبان ارمنی Barev، خداحافظی hajox، تشکر Shnorhakalutyun و ببخشید Neretseq معنی می‌شوند. بهتر است برای گشت و گذار در شهر یک نقشه تهیه کنید و از رهگذران برای رسیدن به مقصد سوال بپرسید. از زبان انگلیسی استفاده کنید چون خیلی از ساکنین ایروان به زبان انگلیسی تسلط دارند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.